جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

سند امنیت غذایی کشور رسما به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد

G_227.jpg

کاج پرس: 8/04/1401

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از امضای سند امنیت غذایی کشور توسط وزیر جهادکشاورزی و ارسال رسمی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

« سیدمجتبی خیام‌نکویی » در نشست شورای تحقیقات کشاورزی افزود: سازمان تات به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت جهادکشاورزی و رئیس سازمان تات به عنوان دبیر کمسیون امنیت غذایی کشور مسئول پیگیری و به تصویب رسیدن این سند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم این سند به عنوان یک ریل‌گذاری برای حوزه امنیت غذایی در کشور هرچه سریع‌تر به تصویب نهایی برسد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اهمیت سند ملی امنیت غذایی کشور، از پیش‌بینی تشکیل ستاد راهبردی اجرای سند امنیت غذایی با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور و چند تن از وزرا برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: با تصویب کلیات این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای نخستین بار است که سند امنیت غذایی در سطح رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور در کشور مطرح می‌شود.

خیام‌نکویی ارائه دستاوردهای مراکز تحقیقاتی سازمان را در سفرهای استانی رئیس جمهوری بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: این رویکرد می‌تواند اهمیت جایگاه پژوهش و تحقیقات در بخش کشاورزی کشور را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل موسسه‌های ملی و مراکز تحقیقاتی استانی و برنامه‌ریزی‌های هدفمند، ورود به فعالیت‌های مجموعه‌ها و حمایت از طرح‌های تاثیرگذار در بخش که موجب رفع مشکلات حوزه کشاورزی می‌شود را مورد تاکید قرار داد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تعاملات سازنده این سازمان با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این برهه زمانی سخن گفت و از این فرصت به عنوان یک فرصت استثنایی برای تدوین طرح جامع نظام آموزشی بخش کشاورزی نام برد.

خیام نکویی خواستار اجرای سیاست‌های کلان سازمان در رأس برنامه‌های موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی شد و ضمن تاکید بر خارج کردن طرح‌های بدون اولویت از دستور کار فعالیت‌های موسسه‌ها و مراکز تابعه سازمان اظهار داشت: موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید چالش‌های حوزه خود را احصا و اولویت‌بندی کرده و مطابق آن اولویت‌ها، راهبرد لازم را تعیین کنند تا برای اجرای راهبردها مجموعه اقدامات لازم را تدارک ببینند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی با اشاره به این که جمع‌بندی برنامه‌ها در شورای تحقیقات سازمان می‌تواند نقش یک دستورالعمل را ایفا کند، بر افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی سازمان تاکید کرد و تغییر استراتژی بر این مبنا را خواستار شد....................... .................... کد227 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .