جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

نماینده مجلس خبرداد:

دهکده فناوری کشاورزی سمنان تحول‌آفرین می‌شود

G_235.jpg

کاج پرس: 8/04/1401

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دنش بنیان کشاورزی تحول‌آفرین می‌شود و دستاوردهایی اثرگذار خواهد داشت.

عباس گلرو در مراسم راه اندازی سومین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در استان سمنان در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری دانشگاه این شهر گفت: استفاده از دانش در مسیر تحول خصوصا در حوزه کشاورزی از رویکردهای بسیاری از کشورها و ورود دانش بنیان به حوزه کشاورزی خدمت بزرگی به زیست انسان است.

اظهارداشت: استان سمنان در استفاده بهینه از خاک و آب با افتتاح دهکده فناوری کشاورزی و منابع طبیعی استان تحول ایجاد خواهد کرد و کشاورزان از مرحله تولید تا توزیع محصولات از خدمات این دهکده بهره مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه سمنان در این آیین بیان کرد: راه اندازی دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی استان سمنان تدوین دانش فنی امور کشاورزی و دامپروری، بهینه سازی فرآیندهای کشاورزی و آب، تولید و پخش محصول، افزایش بهره بری و بهره وری دانش بنیان را به همراه دارد.

مسعود نصیری با اشاره به نقش مهم توسعه دانش بنیان‌ها در ایجاد و استقرار جوانان در روستاها ادامه داد: گسترش فناوری استفاده درست از سموم کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، بهره برداری از ظرفیت پنهان کویر، همگرا کردن صنایع و تکنولوژی موجود در راستای حل مشکلات، از دیگر اهداف ایجاد دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی افزود: معرفی و ایجاد رشته‌های تخصصی در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری در فعالیت دهکده نوآوری و فناوری محقق می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان عنوان کرد: جایگزینی نگاه دانش بنیان بر منبع محور، ایجاد رویکردهای خلاقانه، گسترش نوآوری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ضروری است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، فرزانه بهادری تصریح کرد: راه اندازی دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در راستای تسریع فرآیند جذب ایده و اجرای ایده‌ها و بهره گیری از دانش در ایجاد امنیت غذایی پایدار شکل گرفت.

وی افزود: هدایت و حمایت جوانان استان سمنان و بهره مندی از توانمندی دانش آموختگان در دهکده فناوری و نوآوری از مهمترین رویکردها است.............. کد235 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .