جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ساخت نخستین گلخانه هیدروپونیک هوشمند در شاهرود کلنگ زنی شد

G_243.jpg

کاج پرس: 9/04/1401

عملیات اجرایی نخستین گلخانه هیدروپونیک هوشمند در شاهرود در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در آیین کلنگ زنی این گلخانه که عصر چهارشنبه با حضور سیدمجتبی خیام‌نکوئی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان‌تحقیقات، ترویج‌ و آموزش کشاورزی، علی‌خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در شاهرود برگزار شد، ابراز کرد: این گلخانه چهار هکتاری در قالب یک طرح مشارکتی ۱۰ ساله با یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

احمد دزیانیان با بیان اینکه مجوز تأسیس گلخانه اردیبهشت امسال صادر شده است، افزود: این گلخانه با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در شاهرود راه اندازی می‌شود تا با توجه به مشکل تأمین آب و تأکید بر توسعه کشاورزی در شرایط گلخانه‌ای، الگویی برای منطقه باشد.

وی یکی از فعالیت‌های اصلی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی را انتقال دانش نوین به بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با زیرساخت‌هایی که از پیش فراهم شده است امروز دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی شاهرود نیز در این مرکز کار خود را آغاز کرد تا بستری برای فعالیت صاحبان ایده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان بخش کشاورزی باشد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، امضای تفاهم نامه و افتتاح دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نیز شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود از دیگر برنامه‌های امروز مسوولان در این شهرستان بود..... ........... ... کد243 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .