جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بازدید وزیر جهاد كشاورزی و دکتر خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی ملكان مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی

 

G_244.jpg

کاج پرس: 9/04/1401

در سفر یکروزه وزیر جهاد کشاورزی به استان آذربایجان شرقی، دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، دکتر خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیات همراه از ایستگاه تحقیقاتی ملکان مرکز بازدید کردند.

دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی پس از استماع گزارش رئیس مرکز و سخنان اعضای هیات علمی مرکز اظهار داشت: در کشور ما شریف ترین و نجیب ترین انسانها کشاورزان هستند و من قبل از این بازدید انتظار داشتم در شهرستان ملکان فقط کشاورزی ببینم اما وقتی از ایستگاه تحقیقاتی بازدید کردم دیدم چه کارهای علمی بزرگی انجام می‌دهند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نمائید.

وی در خصوص طرح تحقیقاتی تولید کنسانتره پروتئینی جایگزین کنجاله سویا توسط عضو هیات علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اظهار داشت: این طرح بسیار خوبی در تامین کنجاله سویا است که بخش اعظم آن وارداتی است و با توجه به حذف ارز ترجیحی این طرح کمک خیلی خوبی می‌تواند به ما در تامین کنجاله سویا نماید و ما قول می‌دهیم که از این طرح حمایت نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی که در مناطق کم برخوردار قرار دارند از لحاظ تجهیز و تهیه امکانات پژوهشی مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقاتی ملکان دکتر خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان داشت: دستاوردهای تحقیقاتی باید در عرصه‌های تولید نقش آفرینی کنند و محققان باید نقش مهمی در تامین امنیت غذایی داشته باشند و حضور محققان در عرصه منتهی به یک دستاورد اقتصادی برای کشاورز باشد. وی همچنین به تعامل و ارتباط بیشتر مرکز تحقیقات با بخش خصوصی تاکید نمود.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، در این بازدید دکتر احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گزارشی از تحقیقات و فعالیتهای انجام یافته در ایستگاه ارائه نمود. دکتر حسنی حاجاتی عضو هیات علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز در خصوص تولید کنسانتره پروتئینی جایگزین کنجاله سویا و دکتر زرین بال عضو هیات علمی بخش تحقیقات باغبانی در خصوص ارقام باغی گزارشی ارائه نمودند که مورد استقبال وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت و وزیر جهاد کشاورزی اظهار نمود که از طرحهای تحقیقاتی حتما حمایت خواهد کرد.

شایان ذکر است ایستگاه تحقیقاتی ملکان با وسعت 76 هکتار در سال 1372 جهت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه پرورش غاز بومی و جوجه کشی تاسیس شد.در حال حاضر در این ایستگاه طرحهای تحقیقاتی در مورد غاز و جوجه کشی غاز، اجرای پروژه‌های تولید بذور پرورشی گندم، احداث ذخایر ژنتیکی انگور، ازدیاد بذر قره یونجه و طراحی سیستم آبیاری قطره ای با راندمان بالا انجام می‌گیرد........ ........... .. کد244 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .