جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه:

خرید توافقی محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه از مرز ۱۰هزار تن گذشت

G_251.jpg

کاج پرس: 11/04/1401

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان استان کرمانشاه طی سال‌جاری بصورت توافقی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان خریداری شده است.

ایرج صفایی در گفت و گویی به ارزش خرید‌های توافقی اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال ارزش محصولات خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه در ادامه به رویکرد سازمان تعاون روستایی در خصوص تغییر روش خریدهای تضمینی محصولات به خرید توافقی از کشاورزان خاطر نشان کرد: خرید محصولات کشاورزی به نرخ توافقی با کشاورزان توسط شبکه غیردولتی و تعاونی سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود و بخش دولتی در آن نقشی نخواهد داشت.

صفایی با اشاره به تفاوت‌های خرید تضمینی و خرید توافقی، تصریح کرد: خرید توافقی هم به نفع کشاورز است و هم به جایگاه محصول کشاورزی در بازار کمک می‌کند و به طور غیرمستقیم مصرف‌کننده هم نفع می‌برد، در حالیکه نرخ‌های تضمینی خرید محصولات در مرز منافع کشاورز و مطابق با هزینه تمام شده محصول است. در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می‌شود............................ ....... کد251 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .