جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

چراغ سبز صادرات دام در انتظار امضای وزیر جهاد

G_270.jpg

کاج پرس: 12/04/1401

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه مصوبه صادرات دام زنده به زودی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود، گفت: صادرات مدیریت شده خواهد بود تا به بازار داخل آسیبی وارد نشود.

سید احمد مقدسی در گفتگویی با بیان اینکه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک حدود ۳ هفته قبل آزاد سازی صادرات دام زنده را به تصویب رسانده است، گفت: هنوز این مصوبه به امضای وزیر جهاد کشاورزی نرسیده است. وی اظهارامیدواری کرد: طی یک تا دو روز آینده این مصوبه به امضای وزیر برسد و ابلاغ شود.

مقدسی تاکید کرد که در مرحله اول صادرات دام زنده با نظارت معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و به صورت مدیریت شده، انجام خواهد گرفت تا آسیبی به بازار داخل وارد نشود.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوساله نر زنده را ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد که هر کیلوگرم گوساله نر از دامداران به قیمت ۷۲ تا ۷۳ هزار تومان خریداری می‌شود.

مقدسی از سیاست‌های دولت در این زمینه انتقاد و اضافه کرد: دولت هم جلوی صادرات را گرفته و هم دام مازاد را با قیمت واقعی جمع آوری نمی‌کند و همین منجر به زیان گسترده تولیدکنندگان شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از مهر، وی با بیان اینکه قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام بسیار کمتر از نرخ تمام شده تولید دام است، افزود: علاوه بر این شرکت مذکور به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و مطالبات تولیدکنندگان را به موقع تسویه نکرده است.................................. ... کد269 G

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .