شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهادکشاورزی:

اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بی‌نظیرترین جریان اصلاح اقتصادی در کشور است

H_266.jpg

کاج پرس: 15/05/1401

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت:اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بی‌نظیرترین جریان اصلاح اقتصادی در کشور، پیش و پس از انقلاب اسلامی است.

حسین دماوندی نژاد روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: شجاعت ستودنی رییس جمهوری و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی در اجرای این سیاست اگرچه قدری سختی بر مردم و تولیدکنندگان وارد شد اما موجب تغییر رویکرد اقتصادی به نفع مردم است.

وی ادامه داد:باید با تقویت تولیدات و محصولات خود در بخشهایی مانند تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز بتوانیم در کنار اجرای این اصلاحات، حضور در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را با قوت رقم بزنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که استان خراسان رضوی با شرایط خاص و جایگاه مهمی که در عرصه تولیدات دامی و کشاورزی دارد جزء استان‌های مهم کشور است گفت: سفر سالانه ۳۰ میلیون زائر، وجود ۳۳ شهرستان و بیش از ۶ میلیون نفر جمعیت ساکن در کنار ظرفیتهای تولیدی فراوان نقش مهمی را به این استان در جهت امنیت غذایی و حمایت از سفره مردم داده است.

دماوندی‌نژاد افزود: خراسان رضوی در اجرای موثر و مفید طرح مردمی سازی اقتصاد هم جزء استانهای موفق بوده است و امید است با مدیریت جدید شاهد تداوم این روند مثبت باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در قالب مردمی‌سازی اقتصاد، حمایت از دامپروری اولویت نخست در این استان است زیرا در اجرای این طرح بیشترین تلاطم در بخش کشاورزی و دامپروری رخ داد.

ابوالفضل چمندی با بیان این که امیدواریم نقاط قوت بخش کشاورزی خراسان رضوی در سالهای گذشته همچنان ادامه یابد افزود: در سال ۱۳۶۵ میزان تولیدات کشاورزی در کشور ۲۰ میلوین تن بوده که هم اکنون این تولیدات از ۱۲۰ میلیون تن گذر کرده است.

وی ادامه داد: در همان سالهای نخست انقلاب ۳۳ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شد که امروز این سهم به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و بخش کشاورزی و دامپروری همچنان نقطه امید بخش راهبردی در استقلال کشور محسوب می‌شود.

رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان این که طی ۳۹ ماه خدمت در این پست با تحولات مدیریتی در راس وزارتخانه و استان شاهد تداوم کار و فعالیتها در همه بخشهای زیر مجموعه بوده‌ایم گفت: این درحالی است که علاوه بر تغییر و تحولات مدیریتی شاهد تحمیل شرایط خشکسالی و تحریم هم بودیم که خوشخبتانه در عملکرد این استان تاثیر منفی نداشت.

محمدرضا اورانی افزود: یکی از وظایف ما در بخش کشاورزی با توجه به مشکل کمبود آب، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است که در سالهای ۹۸ تا پایان ۱۴۰۰ معادل ۳۵ هزار هکتار اراضی استان به این سامانه مجهز شدند.

وی ادامه داد:از دیگر نقاط قوت عملکردی دوره مدیریت کنونی اعطای تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون است که از سال ۹۲ که خط اعتباری مکانیزاسیون برقرار شد تا پایان پارسال معادل ۹۹۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب در این بخش به استان خراسان رضوی اختصاص یافت که از این میزان ۹۱۹ میلیارد تومان پرداخت شد که ۶۱۳ میلیارد تومان آن طی سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تخصیص یافته است که معادل حدود ۶۷ درصد کل مبلغ می‌شود.

در پایان این مراسم از خدمات محمدرضا اورانی که از ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی منصوب شده بود قدردانی و غلامرضا قنبری به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی معرفی شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رییس جدید جهاد کشاورزی خراسان رضوی پیش از این رییس اداره بهداشت و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی بوده است....................‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 265 H

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .