پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سطح مبارزه با ملخ بومی به ۱۵۰ هزار هكتار رسید

H_302.jpg

کاج پرس: 19/05/1401

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: امسال در مجموع ۱۵۰ هزار هکتار‌ مبارزه علیه انواع ملخ های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفت

سعید معین در گفتگویی گفت: امسال در سطح ۱۵۰ هزار هکتار مبارزه با انواع ملخ های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفت که ۷۰ درصد این‌ ملخ ها مراکشی بودند.

به گفته او، در استان تهران ۶ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های مراکشی و شاخک صورت گرفته است و مشکل حادی در مبارزه علیه تهران نداشتیم.

معین می گوید: بارندگی‌های مناسب ۱.۵ ماه گذشته در عمان، جنوب عربستان، شرق آفریقا و همچنین تشدید بارندگی در ۲ هفته اخیر شرایط را برای رشد گیاهان مرتعی فراهم کرد که در صورت استمرار بارش طی ماه های آتی در جنوب عربستان و شرق آفریقا، ملخ از حالت عادی به مهاجر در می آید.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: طی ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته بارندگی های سیل آسا و بی سابقه طی ۵۰ سال اخیر در استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بستر برای ملخ صحرایی فراهم است که با افزایش تراکم ها باید منتظر هجوم ملخ صحرایی در ماه های بهمن و اسفند بود.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ازمان حفظ نباتات کشور، با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی خبری از هجوم ملخ صحرایی در اسفند سال گذشته و فروردین امسال به کشور نبود، درحالیکه برآوردهای اولیه آن بود که سطح مبارزه به ۸۰ هزار هکتار برسد. اما امسال به سبب بارش های مناسب در عربستان و شرق آفریقا و همچنین استان های جنوبی کشور پیش بینی می شود که در صورت استمرار بارندگی ها در ماه های بهمن و اسفند ملخ های صحرایی وارد کشور شوند.

بنابر آمار سال گذشته در سطح ۱۳۷ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی انجام شد که خوشبختانه خسارتی از این حیث به مزارع و باغات وارد کشور نشد و امسال تنها در منطقه گیلان تراکم ملخ بالا بود که با تامین سم و سم‌پاش مورد نیاز مشکل حل شد.... ...‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 302 H

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .