پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

پیش بینی برداشت ۱۴۰ هزار تن لیمو ترش از باغات جهرم

I_-5.jpg

کاج پرس: 22/05/1401

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به آغاز فصل برداشت لیمو ترش در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول از باغ‌های مرکبات جهرم برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی صادر شود.

محمدحسن زمانی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: از مجموع ۱۶ هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان جهرم بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت لیموترش اختصاص یافته که مهمترین رقم‌های لیموترش تولیدی این شهرستان، رقم‌های لیموترش محلی (لیموی آب لیمو) و لیمو پرشین است.

پیش بینی برداشت ۱۴۰ هزار تن لیمو ترش از باغات جهرمزمانی با اعلام اینکه شهرستان جهرم (در جنوب شرق شیراز) قطب مهم تولید این محصول در سطح استان و کشور است، اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد لیموی تولیدی از باغات شهرستان جهرم جهت تازه خوری به بازار عرضه می‌شود و بقیه برای آب گیری (شامل لیموترش محلی) و سورت، بسته‌بندی و نگهداری در سردخانه (شامل لیمو لیسبون) علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی به بازار‌های خارجی بیشتر به کشور‌های اروپایی، اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: برداشت لیمو ترش در شهرستان جهرم از اواخر تیر ماه با برداشت لیمو پرشین آغاز و با برداشت لیمو لیسبون در اواخر آبان ماه پایان می‌پذیرد.................. ........ ..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 5 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .