چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

خسارت ۹ هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های کشاورزی ۱۸ استان کشور

I_-12.jpg

کاج پرس: 22/05/1401

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، از خسارت بیش از ۹ هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های کشاورزی ۱۸ استان کشور خبر داد.

فریبرز عباسی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده شهرستان الیگودرز با بیان این که خسارت‌های بخش کشاورزی در ۱۸ استان جمع‌بندی و به ستاد مدیریت بحران اعلام شده است، گفت: طبق برآوردها ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در ۱۸ استان سیل‌زده خسارت وارد شده است.

وی افزود: طبق ارزیابی‌ها، زیرساخت‌های بخش کشاورزی شامل ایستگاه‌های پمپاژ، استخرهای پرورش ماهی، کانال‌های آبرسانی و لوله‌های انتقال آب از چند درصد تا صد درصد متحمل خسارت شده‌اند.

عباسی با بیان این که خسارت‌ها توسط کارشناسان برآورد و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است، اضافه کرد: با توجه به این که درآمد مردم از بخش کشاورزی تامین می‌شود، باید در اولین فرصت خسارت‌ها را جبران و پرداخت کنیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخشی از کارهای ضروری و اساسی باید با فوریت انجام شود، خاطرنشان کرد: رفع مشکل لوله‌های انتقال آب که رسوب باعث قطع آبرسانی به باغات و مزارع شده است باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش کاج پرس به نقل از معاونت آب و خاک، گفتنی است؛ فریبرز عباسی معاون آب و خاک و رضا سرافرازی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، با حضور خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، الوندفر مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی لرستان از پروژه‌های آب و خاک شهرستان الیگودرز بازدید کردند.............................. ........ ..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 12 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .