جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

نماینده مجلس اعلام کرد:

فریاد العطش کرمان در سفر رییس‌جمهور یکصدا شد

I_-15.jpg

کاج پرس: 22/05/1401

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح دستاوردهای سفر استانی دولت به کرمان و بیان مطالبات مهم استان به بحران آب اشاره و تاکید کرد: فریاد العطش کرمانی‌ها در این سفر یکصدا بلند شد.

شهباز حسن پور در گفت و گویی با بیان اینکه ۹۰ درصد خواسته‌ها در سفر رییس جمهور یکی بود افزود: بحث کمبود آب در استان کرمان از خواسته‌های مردم بود و همه یکصدا ندای العطش برآوردند و این درخواست را به گوش مسئولان رساندند.

وی اظهارداشت: تصمیم و عزم جدی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مجمع نمایندگان استان و کارگزاران و مسئولان در استان بر این است از آب، هوا و زمین برای اهالی این خطه خلق ثروت کنند لذا در این راستا باید تمامی مسایل حاشیه ای را کنار بگذاریم و به اصل مساله و مشکلات عدیده استان کرمان بپردازیم.

حسن پور با اشاره به تاکید مجمع نمایندگان برای گرفتن بیشترین خروجی از این سفر افزود: تفاوت این سفر با سفرهای دیگر در این بود که مجمع نمایندگان به اتفاق استاندار کرمان یک هفته قبل از آغاز سفر به مدت سه ساعت با رییس جمهور و معاون وی نشست برگزار کرد.

* طرح بی‌پرده مشکلات

وی اظهارداشت: در خلال این سفر نیز مسائل و مشکلات استان به صورت شفاف، کامل و بی‌پرده با رییس جمهور و معاونان رییس جمهور در میان گذاشته شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این سفر مسائل و نقطه نظرات خودمان را در مورد مسائل و مشکلات بودجه ای، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های استان کرمان با معاون اجرایی رییس جمهور مطرح کردیم.

* تشریح دستاوردهای سفر از ابعاد مختلف

وی با تاکید بر اینکه سفر رییس‌جمهور به کرمان دستاوردهای بسیار خوبی برای این استان از جنبه‌های گوناگون داشته است تصریح کرد: رییس جمهور، وزیران، معاونان و مدیران کل آنان با دیدارهای چهره به چهره با مردم نیز علاوه بر پیگیری و رفع مشکلات مردمی موجب ارتقای اعتماد عمومی شدند.

حسن پور به آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه فولاد بردسیر به عنوان اتفاقی مبارک در جریان سفر رییس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی در بردسیر و چهار هزار میلیارد در سیرجان کلید خورد.

وی تصریح کرد: کار مطالعاتی و تحقیقاتی برای ابرپروژه فولاد بردسیر از ۲ سال قبل آغاز شده بود لذا کار عملیاتی بلافاصله آغاز شد.

* دولت متوجه ظرفیت‌های استان شد

نماینده مردم کرمان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مهمتر اینکه دولت در این سفر بیش از گذشته متوجه ظرفیت‌های بی نظیر معدنی استان شد که باید به این مهم توجه ویژه و خاص شود.

وی ادامه داد: آنچه که این سفر را با سایر سفرها متمایز می‌کرد برگزاری نشست بدو ورود رییس جمهور با فعالان اقتصادی بود و این اقدام این امید را می‌دهد که دولت به این باور رسیده که باید اصل ۴۴ قانون اساسی را در کشور پیاده سازی، جاری و ساری کند. حسن پور گفت: محور اصلی کار در امور اقتصادی، باید مردم باشند و همراهی و همکاری با فعالان اقتصادی در راس امور قرار گیرد.

وی اظهارداشت: طی چند سال اخیر ثابت شده که دولت‌ها در مسایل اقتصادی موفق نبوده اند لذا باید این کار را به افراد کاردان و دارای اهلیت سپرد که فقط مردم خداجو هستند.

* مطالبات در حوزه مسکن و اشتغال

حسن پور گفت: موضوع دوم بحث تامین مسکن بود که با توجه به وعده‌ها و شعارهای رییس جمهور درصدد اجرایی و محقق شدن این مهم هستیم؛ هر چند در استان کرمان هماهنگی و انسجام لازم برای حل و فصل فوری مشکلات مسکن وجود ندارد اما ما بنای هیچگونه عقب نشینی نداریم و سفت و محکم برای وصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم.

وی به موضوع اشتغال به عنوان دیگر موضوع مطرح در سفر رییس جمهور به کرمان اشاره کرد و افزود: باید به گونه ای عمل شود تا پایان سال یک تا ۲ درصد کاهش نرخ رشد بیکاری را در استان کرمان داشته باشیم.

* برکات سفر در حوزه کشاورزی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به اهمیت سفر رییس جمهوری به استان کرمان به دلیل مواجه بودن با سه پدیده خشکسالی، سرمازدگی محصولات کشاورزی و سیل همزمان برای کشاورزان اشاره و تاکید کرد که این پدیده‌ها تمامی آحاد مردم استان کرمان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی‌های ۱۵ سال گذشته مردم دچار بحران هستند گفت: کشاورزی اکنون یک صنعت است و این صنعت اکنون لطمه جدی خورده و باید این نقیصه را جبران کنیم.

* تحقق سهم استان از حقوق معادن

حسن پور اظهار داشت: یکی از موارد مهم مطرح شده در سفر رییس جمهور به کرمان مسئولیت‌های شرکت‌های صنعتی و معدنی و نیز تبصره پنج ماده ۱۴ بود که بر این اساس ۲۰ درصد از حقوق دولتی باید در اختیار استان قرار گیرد و متاسفانه به علت سهل انگاری صنعت و معدن طی سال گذشته این طرح دچار ابهام و مشکل شده بود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مطرح شده در سفر رییس جمهور به کرمان موضوع ۱۵ درصد حقوق معادن بود که باید بر اساس قانون در اختیار شهرهایی قرار گیرد که به دلیل وجود همین معادن دچار آسیب شده اند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا سفر استانی دولت به کرمان از پنجشنبه هفته گذشته شروع شد و شبانگاه جمعه با ۲۱۶ مصوبه پایان یافت؛ چندروز زمان در یکی دو هفته آینده گذاشته شده تا درصورتی که پروژه‌های اولویت دار دیگری برای گنجاندن در قالب مصوبات سفر وجود داشته باشد بررسی و به دولت ارائه شود.............. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌............ -کد 15 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .