پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبرداد:

اجرای طرح زراعت چوب در ۲۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور

I_-21.jpg

کاج پرس: 22/05/1401

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۲۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی در راستای احیا و غنی سازی مناطق جنگلی تحت پوشش طرح زراعت چوب قرار می‌گیرد.

عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری مهاباد افزود: بیش از ۲۵ هزار هکتار از عرصه‌های استان آذربایجان غربی تحت پوشش طرح زراعت چوب قرار گرفته که پیش بینی شده این میزان به ۱۰۰ هزار هکتار برسد.

وی ادامه داد: سیاست کلی وزرات جهاد کشاورزی احیای پوشش گیاهی بیابان‌ها، مراتع و جنگل‌هاست که در این بین بحث زراعت چوب به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: نیاز صنایع چوبی کشور ۵.۵ تا ۶ میلیون مترمکعب است که با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل‌های شمال، بخش قابل توجهی از نیاز چوبی صنایع و کارخانجات از محل طرح زراعت چوب تامین خواهد شد.

نوبخت با اشاره بر لزوم مطالعات و اجرای طرح‌های آبخیزداری هم گفت: براساس سیاست‌های کلی سازمان و وزارتخانه طی ۱۰ سال آینده تمام طرح‌های آبخیزداری کشور به بهره برداری خواهند رسید.

وی تاکید کرد: بازدید و پیگیری مشکلات طرح‌های آبخیزداری با توجه به مشکلات اقلیمی مناطق مختلف کشور به صورت مستمر و با حضور میدانی انجام می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر یکروزه خود به مهاباد از طرح پارک آبخیزداری استاد هژار، نهالستان و همچنین طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از سیلاب در بالادست مهاباد بازدید کرد......................... ........... -کد 21 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .