پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

استفاده اصولی از سموم کشاورزی باید به واحدهای فروش ابلاغ شود

I_-29.jpeg

کاج پرس: 23/05/1401

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: بحث قانونمند کردن سم‌پاشی و استفاده اصولی از سموم در قالب دستورالعمل باید از سوی سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی باید به فروشندگان سموم ابلاغ شود تا در بحث فروش سموم محدودیت اعمال شود.

مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «رسیدگی به سم‌پاشی‌های غیراصولی و مرگ زنبوران عسل » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ جمعی از زنبورداران مازندرانی از مسؤولانی که با صنایع پرورش دام، طیور و گیاهان سروکار دارند، خواستار قانونمند کردن سم‌پاشی و استفاده اصولی از سمومی هستیم که برای زنبور‌ها خطر مرگ و میر به همراه نداشته باشد چرا که ما زنبورداران با اقدامات غیرقانونی و سمپاشی مهلک دچار ضرر و زیان‌های هنگفتی می‌شویم.

مسعود احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این مهم باید در سطح کشوری دنبال شود.

وی افزود: بحث قانونمند کردن سم‌پاشی و استفاده اصولی از سموم در قالب دستورالعمل باید از سوی سازمان حفظ نباتات به فروشندگان سموم ابلاغ شود تا در بحث فروش سموم محدودیت اعمال شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: موضوع مهم اینکه در زمان گل‌دهی سم‌پاشی انجام نمی‌شود سم پاشی قبل از آن در فصل زمستان انجام می‌شود که زنبورها در باغ‌ها نیستند.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس، احمدی‌حاجی گفت: ضرورت استفاده از سموم بی‌خطر مورد تاکید است که باید دنبال شود...................................... .......... -کد 29 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .