چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

افزايش ۳۰ درصدي توليد ميگو در سال ۱۴۰۱

I_-49.jpg

کاج پرس: 24/05/1401

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران با اشاره به ايمن سازي لارو‌هاي ميگو در مزارع توليدي امسال از افزايش ۳۰ درصدي توليد ميگوي پرورشي در كشور خبر داد.

سيد حسين حسيني در گفتگویی با تأكيد بر دستيابي به سياست‌هاي كلان سازمان شيلات ايران در صنعت پرورش ميگوي كشور، گفت: با مديريت صحيح و همكاري پرورش دهندگان بخش خصوصي هم اكنون شاهد رونق پرورش ميگو و افزايش سالانه توليد اين محصول مهم شيلاتي هستيم.

معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران با اشاره به توليد ۵۸ هزار تُن ميگوي پرورشي در سال گذشته بيان داشت: بخش اعظم ميگوي توليد شده در سال گذشته به بازار‌هاي هدف صادر شد.

وي خاطرنشان ساخت: با توجه به افزايش مزارع زيركشت ميگو در سال ۱۴۰۱، پيش‌بيني مي‌شود امسال با افزايش حداقل ۳۰ درصدي شاهد توليد ۷۵ هزار تُن ميگو باشيم.

مهندس حسيني با اشاره به اينكه شيوع بيماري در مزارع پرورشي هر ساله به عنوان يكي از مهمترين دغدغه‌هاي پرورش دهندگان مطرح است، گفت: براي حل اين معضل تدابير خاصي از سوي كارشناسان مربوطه اتخاذ شده كه يكي از مهمترين آنها، تأمين لارو‌هاي ايمن سازي شده در مقابل بيماري است.

وي اظهار داشت: از سوي ديگر پرورش دهندگان ميگو نيز با مهارت خاصي كه در امر پرورش اين گونه دارند در صورت بروز بيماري، به موقع و سريع نسبت به جداسازي لارو‌هاي بيمار اقدام و از گسترش بيماري در ميان ساير لارو‌ها جلوگيري مي‌كنند.

به گفته رئيس سازمان شيلات ايران، مزارع پرورش ميگوي كشور در پنج استان ساحلي كشور شامل بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سيستان و بلوچستان و گلستان قرار گرفته است كه هر ساله بنا به تقاضاي سرمايه گذاران بخش خصوصي ميزان مزارع زير كشت افزايش مي‌يابد.

وي در ادامه گفته‌هاي خود با تاكيد بر اينكه ميگوي پرورشي كشورمان به بيش از ۳۰ كشور صادر مي‌شود، عنوان كرد: عمدتاً مقصد اصلي صادرات آبزيان به كشور‌هاي جنوب شرق آسيا، كشور‌هاي عربي و نيز كشور‌هاي اروپايي صادر بوده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، رئيس سازمان شيلات ايران همچنين از صادرات مستقيم ميگوي پرورشي براي نخستين بار به طور مستقيم به كشور چين اشاره كرد و بيان داشت: صادركنندگان در حال جذب بازار‌هاي جديد به ويژه در اروپا هستند؛ همچنين روسيه يكي از بازار‌هاي جديد و بزرگ براي آبزيان ايران و ميگوي پرورشي محسوب مي‌شود كه سال به سال شاهد افزايش صادرات آبزيان به اين كشور هستيم... ....... -کد 49 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .