سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

خودداری لبنان از خرید غلات اوکراین

I_-59.jpg

کاج پرس: 24/05/1401

گزارشها حاکی از آن است که کشتی رازونی حامل غلات اوکراین که اول قرار بود در لبنان بار خود را تخلیه کند، حالا در نزدیکی بندر طرطوس سوریه لنگر انداخته است.

کشتی رازونی حامل 26 هزار و 500 تن ذرت از اوکراین که اوایل ماه جاری بندر اودسا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کرده بود، حالا در بندر طرطوس سوریه لنگر انداخته است.

نکته مهم آنکه این کشتی نخست قرار بود بار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در لبنان تخلیه کند، اما پس از رسیدن به ساحل لبنان، خریدار بخش خصوصی به دلیل تاخیر پنج ماهه در ارسال این محموله از دریافت آن خودداری کرد.

این کشتی نخستین شناوری بود که پس از توافق روسیه و اوکراین با میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل برای آغاز صادرات غلات اوکراین، راهی بازار جهانی شده بود.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس، توافق مذکور در روز 22 جولای در استانبول بسته شد و این کشتی در روز 2 آگوست به استانبول ترکیه رسید، سپس به مدت یک روز از سوی نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مورد بازرسی قرار گرفت و روز 4 آگوست هم آب‌های ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کرد و دو روز بعد به لبنان رسید...................... ....... -کد 59 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .