پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تولید ۳۰۰ تن سویا در جویبار

I_-68.jpg

کاج پرس: 25/05/1401

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: طبق پیش بینی ها، امسال ۳۰۰ تن محصول سویا در اراضی زراعی این شهرستان برداشت مي شود. غلامرضا سعیدی از کشت دانه روغنی سویا در ۱۱۰ هکتار مزارع شهرستان جویبار خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد این مزارع به صورت مکانیزه کشت شد.

وی گفت: در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برای کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و کنجاله سویا در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، امسال ۱۱۰ هکتار اراضی جویبار به کشت محصول سویا بهاره و تابستانه اختصاص یافت که تاکنون سطح سبز این شهرستان ۸۵ هکتار است.

 

سعیدی افزود: تاکنون ۷ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع کود شامل اوره، فسفات و پتاس بین سویاکاران جویباری توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بذر سویا در ارقام ساری، کتول، تپور، کاسپین و آرین بین کشاورزان منطقه توزیع شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در صورت مساعد بود شرایط آب و هوایی ۳۰۰ تن محصول سویا در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سعیدی به نقش مهم محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تأمین خوراک کارخانه‌های روغن‌کشی اشاره کرد و افزود: محصول سویا از نظر ویتامین‌های گروه B بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت است و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد، علاوه بر این کنجاله سویا یک ماده غذایی خوش خوراک و غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا بوده که دارای ترکیب عالی از اسید‌های آمینه است و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبر کمتری بوده و در تغذیه گاو‌های شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.‌‌....... -کد 68 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .