چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

عدم اجرای الگوی کشت با دستور

8406057_421.jpg

کاج پرس: 25/05/1401

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: الگوی کشت با مصوبه و شیوه نامه اجرا نمی‌شود و این مصوبه باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم برمبنای شرایط اقلیمی هر استان اجرا شود.

قاسم‌ پیشه‌ور، رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: کشت قراردادی نه تنها در ایران بلکه در دنیا سابقه خوبی دارد چرا که با توسعه آن کشاورزان دیگر دغدغه تولید، فروش و بیمه محصولات را ندارند.

به گفته او، با اجرای کشت قراردادی و پرداخت هزینه کاشت در طول دوره کشت تا برداشت، کشاورز به تولید ترغیب می شود و به سبب رفع مشکل اقتصادی دیگر مجبور به عرضه بخشی از محصول در بازار آزاد نیستند.

پیشه ور می گوید: یکی از مشکلات پیش روی کشاورزی قراردادی، منابع مالی است که از این جهت دولت باید پای کار بیاید و سازو کارهای لازم را برای اجرا فراهم کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: الگوی کشت به صورت دستوری و با مصوبه و شیوه نامه اجرا نمی شود لازم است که با اجرای زیرساخت های لازم، این مصوبه برمبنای شرایط اقلیمی هر استان اجرا می شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بنابر آمار اعلامی تشکل و اتحادیه های تولیدی ۹۶ درصد کشاورزی خصوصی و ۷۰ درصد خرده مالکی است که بنابر تجربه موفق کشت قراردادی در دنیا، دولتمردان باید پای کار بیایند چرا که اجرای آن منجر به تسهیل مصوبه کشت قراردادی می شود....... ... ...... -کد 77 I

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .