سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سرپرست معاونت آب و خاک اعلام کرد؛

تجهیز ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری در سال جاری

J_-67.jpg

کاج پرس: 27-06-1401

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در ۵ ماهه امسال به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

«فریبرز عباسی» افزود: برای سال ۱۴۰۱ اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۵۰ هزار هکتار هدف‌گذاری شده که در صورت تامین به موقع اعتبار، این هدف محقق خواهد شد.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌منظور اجرای سامانه‌های نوین آبیاری پیش‌بینی شده که از این میزان تا کنون ۱۵ درصد آن پرداخت شده است.

وی به تامین و تولید تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری در داخل کشور اشاره کرد و گفت: با همکاری و کمک شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید لوازم و تجهیزات این سامانه‌ها به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

اجرای ۴ هزار هکتار پایلوت برای هوشمندسازی آبیاری

عباسی در مورد هوشمندسازی کشاورزی تصریح کرد: طرح‌های هوشمندسازی در سطح ۴ هزار هکتار اراضی کشور به صورت پایلوت در ۱۳ استان در حال اجرا است.

سرپرست معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در طرح‌های هوشمندسازی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، دخالت انسانی در مدیریت و برنامه‌ریزی آبیاری به حداقل می‌رسد.

وی با بیان این که تکنولوژی‌های جدید هزینه‌بر هستند و بخشی از اعتبارات پایلوت‌ها باید توسط دولت تامین شود، گفت: با اجرای پایلوت‌ها توسط کشاورزان پیشرو، زمینه برای توسعه این‌گونه تکنولوژی‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، عباسی اظهار داشت: از طریق اجرای طرح‌های پایلوت در زمینه هوشمندسازی، انواع تکنولوژی‌ها و روش‌های آبیاری را برای آبیاری اراضی کشاورزی در مناطق مختلف ارزیابی می‌کنیم تا تکنولوژی مناسب مناطق مختلف را پیدا و به کشاورزان توصیه کنیم............. .. /..... کد 67 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .