جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

طرح خرید دام زنده عشایر در استان تهران کلید خورد

J_-103.jpg

کاج پرس: 31-06-1401

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرای طرح خرید دام زنده عشایر در این استان خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران طرح خرید دام زنده عشایر (بره نر پرواری) را کلید زده و شرکت تعاونی عشایری استان تهران و شرکت تعاونی عشایری شهرستان پاکدشت به عنوان مباشر اصلی این طرح معرفی شدند.

فرشید ذبیحی در گفت‌ وگویی افزود: در این طرح، دام زنده (بره نر پرواری) هر کیلو ۸۵ هزار تومان از سوی عشایر خریداری می‌شود که مباشر نسبت به قطعه قطعه کردن (پنج تکه) و بسته‌بندی آن اقدام می‌کند و قرار است هر کیلو را به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشد.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: عشایر در صورت داشتن بره نر می‌توانند به شرکت تعاونی امور عشایر استان تهران و یا شهرستان پاکدشت مراجعه کنند.

به گفته وی، این طرح برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار در دستور کار قرار گرفته است.

ذبیحی با اشاره به تشدید شرایط خشکسالی و عواقب آن بر زندگی عشایری خاطرنشان کرد: حمایت از عشایر استان به‌عنوان تولیدکنندگان گوشت قرمز ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

۱۴ هزار و ۳۱۵ نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان سکونت پیدا کردند....... ..................../..... کد 103 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .