پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بحران انرژی به کشاورزی اتحادیه اروپا رسید

J_-120.jpg

کاج پرس: 4-07-1401

پیش بینی شده که تولید و صادرات روغن اوکراین درسال 2022/23 کاهش می یابد و بازار نگران است که قیمت های جهانی چقدر بحران انرژی به کشاورزی اتحادیه اروپا رسیده و به دلیل افزایش هزینه ها کشاورزان محصول خود را برداشت نمی کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، افزایش قیمت انرژی در همه فرایند تولید و بازار محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا تاثیر گذار بوده و هشدار می دهند که ادامه این وضع موجب شود کشاورزان محصول خودرا برداشت نکنند.

در حالی که قیمت انرژی از سال 2012 تاکنون 10 برابر شده افزایش هزینه های تولید و برداشت برای کشاورزان غیر قابل تحمل شده است، این مسئله بویژه برای محصولات سبزی و صیفی که عمدتا گلخانه ای هستند و انرژی بیشتری صرف می کنند حادتر است.

قیمت صورتحساب های انرژی که در سال 2021 برای کشاورزی 120 هزار دلار تمام می شد اکنون به یک میلیون دلار رسیده یعنی بیش از 10 برابر شده است.

گلخانه های برق و گاز بیشتری برای گرم کردن نیاز دارند و هزینه ها تولید بالاتر می رود، اینها آخر کار نیست کشاورزان برای اینکه هزینه های خود را کاهش دهند، از کارگران کمتری استفاده می کنند و اشتغال در بخش کشاورزی هم تهدید جدی شده است

گزارش رئیس اتحادیه تولید کنندگان در فرانسه هم از کاهش 4 هزار شغل تنها در فرانسه حکایت دارد.

همه مشکلات فرایند تولید بر زنجیره عرضه در بازار هم تاثیر گذار شده و محصولات کمتری در سوپرمارکت ها عرضه می شود و حتی پیش بینی شده است که این بحران بر عرضه موادغذایی به کشورهایی نظیر مراکش،‌مصر و تونس و ترکیه هم تاثیر بگذارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از فارس، بر اساس این گزارش، وابستگی شدید اتحادیه اروپا به انرژی روسیه عامل ایجاد بحران حتی در بخش کشاورزی و موادغذایی اتحادیه اروپا نیز شده است.

اتحادیه اروپا تلاش می کند که تولیدات انرژی خود را از روسیه کمتر و طی یک برنامه ای متوقف کند اما وابستگی بیش از اندازه باعث شده نتوانند برنامه خود را اجرایی کنند. در این میان برخی کشورها هم از اتحادیه اروپا خواسته اند که آنها به این کمپین منع واردات نپیوندند../..... .کد 120 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .