پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

پرداخت بدهی ایران به شورای بین‌المللی زیتون در دولت سیزدهم

J_-144.jpg

کاج پرس: 9-07-1401

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این دولت، بدهی‌های سنواتی جمهوری اسلامی ایران به شورای بین‌المللی زیتون پرداخت شد.

نشست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به ریاست سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، معاونین وزارتخانه، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، برنامه و بودجه و نمایندگان نظام صنفی کشاورزی، بنیاد ملی گندمکاران و بخش خصوصی در سالن جلسات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست، در خصوص قیمت خرید تضمینی زعفران و زیتون روغنی، آزادسازی صادرات روغن زیتون و قرار گرفتن این محصول در گروه کالاهای اساسی بحث و تبادل نظر شد.

محمدمهدی برومندی معاون وزیر در امور باغبانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: شورای قیمت‌گذاری منشاء خدمات ارزشمندی در کشور شده است، همچنین این شورا بزرگترین خدمت خانه ملت به بهره‌برداران و کشاورزان کشور است.

وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان‌های زیتون‌خیز مثل زنجان و قزوین، با پیشنهاد مقام عالی وزارت و در راستای تولید زیتون مصوبات خوبی را داشتیم که منتج به افزایش تولید شده است.

برومندی افزود: در این دولت، بدهی‌های سنواتی جمهوری اسلامی ایران به شورای بین‌المللی زیتون پرداخت شده است و امیدواریم امسال وزیر جهاد کشاورزی ایران به عنوان رئیس این شورا معرفی شوند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۱۷ آزمایشگاه مرجع بین‌المللی، روغن زیتون ایران را باکیفیت‌ترین روغن دنیا معرفی کرده‌اند که افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.............../.کد 144 J

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .