شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

گزارش تسنیم، بیان واقعیت با طعم و چاشنی تسویه حساب های سیاسی

اخبار کشاورزی: گزارش تسنیم، بیان واقعیت با طعم و چاشنی تسویه حساب های سیاسی

25 اسفند 1402

منصور انصاری

خبرگزاری تسنیم به عنوان یک نهاد خبری صد در صد سیاسی و جناحی، بعضی اهداف سیاسی خود را در قالب مصادیقی که نقد آنان لازم و ضروری است دنبال می کند، اما اشکال این شیوه نقد این است که شورای سیاست گذاری خبرگزاری تسنیم یا سردبیران بخش های این رسانه سیاسی، افراد را هدف قرار می دهند و می خواهند به خوانندگان خود چنین القا کندن که اگر فلان یا بهمان فرد برداشته شود، آنچه اتفاق افتاده است رخ نمی داد، یعنی این فرد است که وضع نامطلوب ایجاد کرده و مثلا تصمیمات همین فرد است که مردم را در صف گوشت قرار داده است.

این شگرد رسانه ای در سطحی کردن مسائل برای رسیدن به اهداف مشخص تا جابجا کردن افراد و یا فرد مورد نظر، پشت کردن به افکار عمومی و نشانی کوچه غلط دادن است. بدون شک، به وجود آمدن صف های طولانی برای دست یابی به گوشت مورد نیاز مردم و نه دلالان، برای چهره کشور که مداوم بر طبل معنویت، اخلاق و خویشتن داری می کوبد و حالا گرفتار تامین مایحتاج و معیشت اولیه و سیر کردن شکم شده است، همانطور که نویسنده گزارش «توزیع رانت در صف های طولانی گوشت» در تسنیم آورده است، «وهن» است و برای ملت دولت و حاکمیت کراهت شدید دارد، ولی آنچه گزارشگر تسنیم دنبال می کند، نه حل بنیادین این مشکل یا کاهش میزان چنین وهنی است که ملعبه دست رسانه های آنور آبی قرار گرفته، بلکه تسویه حساب، مثلا با رئیس دفتر وزیر یا مرعوب کردن آن است.

تسنیم حسب دسترسی به اطلاعات لازم از هر کس و هر مقام، بر این باور است که فرد مورد نظر ایشان، بازمانده از دولت خاتمی و بعد از آن روحانی، با وزارت حجتی است، به همین دلیل باید برود و شخص دیگری به جای او بیاید.

در عین حال تسنیم می خواهد، خانی نوذری معاون وزیر که دخیل در صف های طولانی برای خرید گوشت است را تبرئه کند.

همچنین در کاج پرس بخوانید:

تناقض فراوانی یک و نیم برابری و لشکرکشی برای تشدید نظارت

با این حال، گزارش تسنیم جدا از مقاصد سیاسی، حاوی نکات واقعی قابل تاملی است که از آن جمله می توان به صف های طولانی برای خرید گوشت قرمز دولتی به دلیل خورد کردن لاشه و شقه اشاره کرد. این موضوع گرچه یک نکته فنی است که واقعیت دارد و همچنین سوء استفاده دلالان خرده پا در این صف ها برای خریداری گوشت قرمز به مقدار زیاد، اما ربطی به تصمیمات جزیی و فنی این یا آن فرد ندارد و فراتر از روش های متخذه مقطعی است.

سرچشمه اصلی این موقعیت برمی گردد به کمبود ارز در نتیجۀ اقدام دیرهنگام سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای تامین ارز ارزان قیمت و فراتر از همه اینها، ناکارآمدی دولت در اداره امور اقتصادی و کسری آزار دهندۀ بودجه که خود تورم آفرین است. حالا «عمر» سرپرست دفتر وزیر نباشد، «زید» باشد!

به واقع معیوب بودن ساختار بازرگانی کشور ناشی از سیاست های خارجی است که اینگونه در مسائل پیش پا افتاده یعنی تامین گوشت ارزان متناسب با قدرت خرید مردم نمود و بروز وهن آمیز در پی دارد.

حالا اصل خبر به نقل از تسنیم که در کاج پرس انعکاس یافته است برای آگهی و قضاوت عمومی می آید.

کلیک کنید:توزیع رانت در صف‌های طولانی گوشت/ باز هم پای دفتر وزیر جهاد در میان است؟

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .