دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

نخود فرنگی، به کمک پایداری صنایع غذایی و خوراک دام بریتانیا می آید

اخبار کشاورزی: نخود فرنگی، به کمک پایداری صنایع غذایی و خوراک دام بریتانیا می آید

 

جمعه 23 تیر 1402

کشاورزی آینده جهان

تهیه و ترجمه: فرانک مسعودی

یک پروژه تحقیقاتی جدید 1 میلیون پوندی در زمینه انواع جدید نخود در حال انجام است تا به بریتانیا کمک کند وابستگی خود را به سویا وارداتی کاهش دهد.

سال گذشته بریتانیا 3 میلیون تن سویا برای استفاده در خوراک انسان و دام وارد کرد.

از آنجایی که سویا همچنین یک محصول مرتبط با جنگل زدایی در آمریکای جنوبی است که به تسریع تغییرات آب و هوایی کمک می کند، بریتانیا قصد دارد صنعت خوراک خود را پایدارتر کند.

پروتئین نخود

جدیدترین پروژه مربوط به تحقیقات درباره پروتئین نخود است که توسط دانشگاهیان دانشگاهآبریستویث(Aberystwyth) و همچنین، متخصصان و پرورش دهندگان بذر علف و علف، Germinal هدایت می شود.

سویا، اساس بیشترین پروتئین های گیاهی را تشکیل می دهد که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد، اما در حال حاضر رشد آنها در آب و هوای بریتانیا دشوار است.

دکتر کاترین هاوارث از IBERS در دانشگاه Aberystwyth: نخود فرنگی دارای مشخصات غذایی عالی است و بخش مهمی از چرخش پایدار در کشاورزی انگلستان را تشکیل می دهد.

مزایای پایداری نخود فرنگی

هدف از این پروژه، استفاده از نخود فرنگی به عنوان یک منبع پروتئینی تولید داخل است که می تواند جایگزین سویا در غذاهای انسان شود. نخود فرنگی برای آب و هوای انگلستان مناسب و سازگار با محیط زیست این کشور است، نخود فرنگی، با تثبیت نیتروژن آزاد از هوا، سلامت خاک را تقویت می کند و حتی مقداری از آن را برای محصول بعدی در زمین باقی می گذارد.

Germinal Horizon، بخش تحقیقات و نوآوری این شرکت، با IBERS در دانشگاه Aberystwyth، مرکز John Innes و PGRO در این پروژه همکاری خواهد کرد.

یکی از محققان این پروژه، دکتر کاترین هاوارث از IBERS در دانشگاه آبریستویث، گفت: «نخود فرنگی دارای مشخصات غذایی عالی است و بخش مهمی از چرخش پایدار در کشاورزی بریتانیا است.

آنها همچنین می توانند به کاهش وابستگی ما به سویای وارداتی کمک کنند، که جامعه را در دستیابی به اهداف «خالص صفر» دولت حمایت می کند.(این استراتژی سیاست ها و پیشنهادهایی را برای کربن زدایی تمام بخش های اقتصاد بریتانیا برای دستیابی به هدف خالص صفر تا سال 2050 تعیین می کند.) طیف گسترده ای از محصولات وجود دارند که شامل ویژگی ها و اجزا و عناصر نخود فرنگی هستند و ما هیجان زده هستیم که بخشی از این پروژه (استفاده از نخود فرنگی به عنوان منبع پروتئینی) باشیم.

پل بیلینگز، مدیر عامل ژرمینال بریتانیا و ایرلند: یافتن یک جایگزین پایدار برای سویا از اولویت های صنایع غذایی است

3 چالش مهم

هدف این پروژه رسیدگی به 3 چالش مهم از جمله:

نیاز فوری به جایگزینی سویا با محصولات پروتئینی بریتانیا، پاسخگویی به تقاضای بازار برای طعم و عملکرد و رشد پایدار جایگزین پروتئین سویا است.

نخود فرنگی بدون طعم

پل بیلینگز، مدیر عامل ژرمینال بریتانیا و ایرلند، گفت: «پیدا کردن یک جایگزین پایدار برای سویا یک اولویت برای صنایع غذایی است. محصولات پروتئینی مانند نخودفرنگی برای آب و هوای بریتانیا ایده آل هستند، اما یکی از چالش های ما مشخصات طعم آنها در غذای انسان است.

طعم نخود برای مصرف کنندگان در غذاهای فرآوری شده نامطلوب است، بنابراین، هدف، تولید نخودهایی است که بی مزه هستند اما ارزش غذایی خود را حفظ می کنند. ژن نخود بدون طعم اولین بار در دهه 1990 توسط دانشمندان مرکز جان اینس (JIC) در نورویچ شناسایی شد.

این برنامه پرورش هیجان انگیز، از تحقیقات نوآورانه در زمینه ژنتیک نخود برای توسعه واریته های جدید بدون مشکلات سنتی مرتبط استفاده خواهد کرد.

فرصت های اقتصادی

بودجۀ بخشی از این برنامه، توسط «جاده نوآوری کشاورزی دِفرا(Defra's Farming Innovation Pathway) از طریق Innovate UK، که بخشی از تحقیقات و نوآوری انگلستان است، تامین می شود.

علاوه بر ارائه پایداری زیست‌محیطی، هدف این تحقیق ارائه فرصت‌های اقتصادی جدید برای کشاورزان در جایگزینی سویا با یک محصول تولید داخل (انگلستان) است.

این پروژه شامل آزمایش‌های متعدد معتبر در مزارع خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که تنها گونه‌هایی که نیازهای بازار و نیازهای زراعی کشاورزان بریتانیا را برآورده می‌کنند به بازار عرضه می‌شوند.

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .