دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

استرالیا: سرعت روند حذف تخم مرغ های پرورش در قفس با مقاومت مواجه می شود

در حال حاضر تخم مرغ های پرورش در قفس هنوز 50 درصد از تولید تخم مرغ استرالیا را تشکیل می دهند. عکس: Jackmac

اخبار کشاورزی: استرالیا: سرعت روند حذف تخم مرغ های پرورش در قفس با مقاومت مواجه می شود

 

جمعه 23 تیر 1402

کشاورزی آینده جهان

تهیه و ترجمه: فرانک مسعودی

سوپرمارکت ها و دولت ها در استرالیا در حال کار برای توقف سریع فروش تخم مرغ از سیستم های پرورش در قفس هستند، اما مرغداران از این موضوع ابراز نگرانی می کنند. زیرا به گفته آنها، همه چیز خیلی سریع پیش می رود و معیشت کشاورزان را به خطر می اندازد.

سوپرمارکت های زنجیره ای استرالیایی کولز و وولورث 10 سال پیش اعلام کردند که تا سال 2025 فروش تخم مرغ های پرورش در قفس را متوقف خواهند کرد. از آن زمان، خرده فروشان به تدریج فروش این تخم مرغ ها را با همکاری تولیدکنندگان متوقف کردند و سایر خرده‌فروشان و صنعت مهمان‌نوازی نیز می‌خواهند تهیه تخم‌مرغ در قفس را متوقف کنند.

افزایش علاقمندی به رفاه دام

در حال حاضر، تخم مرغ‌های پرورش در قفس هنوز 50 درصد از تولید تخم مرغ استرالیا را تشکیل می‌دهند. اما فشار زیادی از سوی گروه های حقوق حیوانات وجود دارد. مصرف کنندگان نیز علاقه فزاینده ای به بهبود رفاه حیوانات نشان می دهند. یک مطالعه مستقل رفاه طیور نشان داد که پایان دادن به فروش تخم مرغ‌های پرورش در قفس در کشور تا سال 2036 مطلوب است.

درخواست تاخیر توقف خرید تخم مرغ های پرورش در قفس

دولت های ایالت های مختلف ممکن است طرفدار پروژه توقف خرید تخم مرغ های پرورش در قفس باشند، اما مرغداران بسیار نگران هستند. سازمان «تولیدکنندگان تخم‌مرغ استرالیا» می‌خواهند حذف تدریجی تخم‌مرغ های پرورش قفس را تا سال 2046 به تعویق بیندازند. «این امر تأثیر عمده‌ای بر معیشت مرغداران امروزی که تخم مرغ‌های پرورش در قفس تولید می‌کنند خواهد داشت. ملیندا هاشیموتو، مدیر عامل این سازمان گفت: اگر وزیر کشاورزی، توصیه های این مطالعه را تأیید کند، آنها قطعاً از دولت در ایالت خود طلب غرامت خواهند کرد.

مخالفت بخش طیور به نفع سوپرمارکت های Woolworths و Coles نخواهد بود. در یک سال و نیم اخیر به طور منظم کمبود تخم مرغ وجود داشته است و قیمت تخم مرغ های آزاد برای برخی از برندها به 5.5 یورو در هر دوجین رسیده است. افزایش قیمت تخم مرغ به این واقعیت مربوط می شود که هزینه خوراک به شدت افزایش یافته است. علاوه بر این، شیوع بیماری های مرتبط با طیور در کشورهای دیگر باعث افزایش واردات آن کشورها از استرالیا و سیل بازار داخلی شد.

ارزان ترین انتخاب

تقاضا برای تخم مرغ پرورش در قفس در استرالیا نیز همچنان بالاست. دارن لاتن، سخنگوی مرغداران مرغ تخمگذار تجاری جنوب استرالیا و تاسمانی، گفت که بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال پایین ترین قیمت موجود هستند زیرا پول کمتری دارند و تخم‌مرغ‌های پرورش در قفس اغلب ارزان‌ترین انتخاب هستند زیرا هزینه تولید آن‌ها کمتر است.

کمبود در قفسه های سوپرمارکت ها

لاتن تاکید می کند که قیمت گندم از 245 یورو به 460 یورو در 2 سال گذشته افزایش یافته است. او گفت: «ما در یک ترن هوایی پر از فراز و نشیب و وحشت هستیم. مرغداران آماده حذف تدریجی تخم مرغ های پرورش در قفس نیستند. چنین اقدامی منجر به کمبود بیشتر در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خواهد شد.»

کالین فورد، مالک Albany Farm Fresh Eggs، شرکتی که تخم مرغ های آزاد تولید می کند، می گوید که حذف اجباری تخم مرغ های پرورش در قفس باعث می شود بسیاری از مرغداران کسب و کار خود را تعطیل کنند. آنها منحصرا بر تولید تخم مرغ در قفس های فشرده طیور متمرکز هستند. تولید تخم مرغ های آزاد برای آنها قلمرویی کاملاً ناشناخته است.»

رئیس Bede Burke از Egg Farmers استرالیا معتقد است که به همه این دلایل، باید زمان بیشتری برای حذف تدریجی تولید تخم مرغ در قفس به مرغداران داده شود. او می‌گوید: «اینگونه که اکنون اوضاع پیش می‌رود، برای ممنوع کردن تخم مرغ پرورش در قفس خیلی زود است. «این بسیاری از مشاغل خانوادگی را خراب می کند.»

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید:

 

t.me/kajpress00

 

instagram.com/kajpressnews 

 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .