جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی

اتحادیه مرغ گوشتی در سنگر قیمت گذاری

اتحادیه مرغ گوشتی در سنگر قیمت گذاری

 شنبه ششم خرداد 1402

کشاورزی آینده جهان- تحریریه

با انتخاب و تایید مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و شروع به کار آن، فعلا به عنوان سرپرست اتحادیه، موضوع چگونگی تثبیت قیمت مصوب 52 هزار تومان برای هر کیلو مرغ زنده و 73 هزار تومان برای هر کیلو گوشت مرغ بعد از عبور از کشتارگاه در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت.

از سوی دیگر، وزارت جهادکشاورزی با سرپرستی دکتر سید محمد آقامیری در تلاش است قیمت گوشت مرغ را با افزایش عرضه آن به ویژه در تهران در چارچوب قیمت مصوب 73 هزار تومان پایش کند که بازار دچار کمبود و افزایش قیمت نگردد. این تلاش ها در شرایطی است که گفته می شود دولت بر آن است آقامیری را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند و ظاهرا گزینه دیگری تا این لحظه وجود ندارد.

به عبارتی، تثبیت قیمت گوشت مرغ به شرحی که رفت و تخم مرغ به شانه ای 100 هزار تومان، اسم رمز این معرفی است تا آقامیری، از نمایندگان مجلس که اینک به جناح های مختلفی تقسیم شده اند و به یک دستی روزهای آغازین شروع به کار دولت سیزدهم نیستند رای اعتماد کسب کند.

پس موضوع تثبیت قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ نقش تعیین کننده ای در جلب نظر بعضی از نمایندگان که به معیشت و زندگی اقتصادی مردم و همچنین امنیت غذایی اهمیت می دهند دارد، اما صاحب نظران به خوبی می دانند که حفظ و رعایت قیمت مرغ توسط مرغداران گوشتی کاملا منوط به قیمت نهاده ها و جوجه یک روزه است و قیمت نهایی مصرف کننده نیز پس از عبور از کشتارگاه و چگونگی عملکرد بازار تعیین می شود، لذا نباید مرغداران گوشتی در این میان، به عنوان تنها عامل تعیین کننده قیمت و به مثابه یک حلقه انتزاعی قربانی شوند و در حاشیه زیان قرار گیرند بلکه می بایست تنظیم قیمت در تمامی حلقه های متعدد زنجیره تولید گوشت مرغ توسط ستاد امنیت غذایی مد نظر قرار گیرد.

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید: 

t.me/kajpress00 

instagram.com/kajpressnews  

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .