دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادداشت روز: افزایش 56درصدی حجم عملیات ارزی بانک کشاورزی

 

 

کشاورزی آینده جهان- 23/ 05/ 1402

یکی از شاخص های قابل اتکا در فعالیت های بانکی در شرایط تنگناهای ارزی کنونی؛ افزایش حجم عملیات و فعل و انفعالات ارزی است. به عبارتی تراکنش های ارزی آشکار می سازد یک بانک تا چه میزان در حل مشکلات مرتبط به تامین نیازهای ارزی چه در بخش خصوصی و چه دوایر دولتی ایفای نقش کرده است.

اخیرا ادارۀ تخصیص ارز بانک مرکزی اعلام کرده است، سهم از بازار ارزی بانک کشاورزی در مقطع چهارماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، دو برابر شده و با ثبت سهم از بازار ارزی 6.23 درصدی و دو پله صعود؛ این بانک در جایگاه هشتم در بین 26 بانک فعال در حوزۀ فعالیت های ارزی کشور قرار گرفته است.

آگاهان سیاست های پولی و مالی این صعود دوپله ای بانک کشاورزی و افزایش 56درصدی حجم عملیات ارزی بانک کشاورزی در کنار موفقیت های ریالی این بانک درجهت تامین نیازمندی های بخش کشاورزی که پایه های اصلی امنیت غذایی به شمار می رود را منبعث از مدیریت آگاه و مشرف بر نیاز بازار در عرصه های بازرگانی واردات و صادرات قلمداد می کنند که نوعی جهش رو جلو متناسب با شرایط اقتصادی کشور است.

گزارش ادارۀ تخصیص ارز بانک مرکزی حاکی است؛ سهم از بازار ارزی کشور بانک کشاورزی در پایان تیرماه 1402 نسبت به سال گذشته با دو رتبه ارتقاء و افزایش دوبرابری سهم از بازار، روندی صعودی و مثبت داشته است. این گزارش همچنین نشان می دهد بانک کشاورزی طی مدت فوق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56درصد افزایش داشته است.

 

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید:

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir
eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .