جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش های مثبت به انتصاب معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی

 

 

 

کشاورزی آینده جهان  01/ 07/ 1400            09:21:15

در آستانه استقرار دولت ها، جابجایی های متعدد در وزارت جهادکشاورزی غالبا با واکنش های مثبت و منفی بسیار مواجه می شوند، عده ای مخالف برداشتن این یا آن معاون وزیر یا مدیرکل هستند، عده ای موافق، که البته امری طبیعی است.

 

گرچه برگزیدن این یا آن شخصیت و جایگزین کردن اشخاص با هر ویژگی آن هنگام که ساختار سیاست ها و برنامه های کلی دگرگون نشود تاثیر کمی در بهبود وضعیت به ویژه شرایط نامساعد کشاورزی کشور دارند ولی به هر حال ابراز نظر یا واکنش ها اجتناب ناپذیر است.

 

در این میان انتصاب مهندس حسین دماوندی نژاد به عنوان معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی؛ در بین صاحب نظران و فعالان تولیدی و تشکلی به دلیل سابقه فعالیت سازنده ایشان از دیرباز تاکنون در عرصه دام و طیور، با واکنش هایی مثبت مواجه شد.

 

به طور نمونه مهندس حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان مازندران و عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در تماس با خبرنگار کشاورزی آیندۀ جهان (کاج پرس) در مورد این انتصاب گفت: اول باید به دکتر ساداتی نژاد، وزیر محترم برای حسن انتخاب ایشان تبریک گفت، دوم باید یادآور شد که مهندس حسین دماوندی نژاد به دلیل سابقه طولانی و نقش تحول سازی که در عرصۀ فعالیت های دام و طیور داشته است به پیچیدگی ها و فرآیندهای زنجیروار صنعت دام و طیور و نقاط ضعف و قوت آن چه به لحاظ علمی و چه از نظر تجربی و عملی و میدانی؛ آگاهی و اشراف دارد.

حسن زاده اضافه کرد: سومین شاخصی که باید این انتخاب را برای صنعت دام و طیور امید بخش ارزیابی کرد؛ مقبولیت ایشان در میان فعالان بخش و تشکل های صنعت دامپروری کشور است. به زبان ساده تر هم مهندس دماوندی نژاد فعالان و مدیران تشکل ها را بخوبی می شناسد و هم مدیران و فعالان صنعت از حسن نیت و اقدامات اطمینان بخش ایشان اطلاع دارند.

حسن زاده گفت: شاخص دیگر اینکه دماوندی نژاد طرفدار تولید داخل است و چون فرآیند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ را در میدان بخوبی درک کرده است و در عرصه اجرا ممارست دارد؛ ارزیابی عینی از نیاز به واردات نهاده ها در وقت مقتضی را دارد.

وی تصریح کرد: دماوندی نژاد تمامی حلقه های زنجیرۀ تولید، از نژادهای تجاری تا مادر، مزارع گوشتی و غیره تا بازار را می شناسد و همه این حلقه ها را در مسیر هم می بیند و مثلا به هر دلیل به یک حلقه مانند تولید جوجه یکروزه تکیه نمی کند و روابط حلقه های مختلف تولید را با هم می بیند.

 

در نهایت باید گفت این انتصاب با توجه به بحث هایی که قبلا در مورد افراد مختلف می شد، شایسته و مقتضی است و لذا امید داریم که با توانایی هایی که در ایشان سراغ داریم با همراهی تشکل ها و اطلاع رسانی منطقی و درست، دامنه بحران های صنعت دام و طیور کاهش یابد.

 

------------------------------------

به شبکه های اجتماعی ما بپیوندید:

کانال تلگرام: http://www.t.me/kajpress00

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .