پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادداشت: تخلیه موجودی انبارهای گمرک قبل از تغییر نرخ ارز ضروری است

 

 

 

برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی به زیان مرغداران، دامداران و ایجاد رانت؛ موجودی محموله های وارداتی نهاده ها با نرخ ارز ترجیحی محاسبه شود

 

کاج پرس -28/ 01/ 1401

 

 

ترخیص تمامی محموله های وارداتی نهاده ها اعم از کنجاله سویا، ذرت و جوکه توسط شرکت پشتیبانی یا هر نهاد یا موسسه دولتی یا غیردولتی که با ارز ترجیحی 4200تومانی وارد شده، ضروری است. چه آن مقدار که ترخیص شده ولی هنوز در انبارهای گمرک با ترفندهای سازمان یافته اداری نگهداری می شود چه آن حجمی که مراحل ترخیص را سپری می کند؛ باید قبل از قطع ارز ترجیحی و اعلام نرخ ارز آزاد، وارد کشور شوند.

حتی لازم است گفته شود برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی به زیان مرغداران و دامداران محموله هایی که روی آب و در انبارهای کشتی ها هستند و واردکنندگان به رغم پرداخت دموراژ سعی در تعلل ترخیص آن دارند، باید بازرسی و حجم این محموله ها نیز در چارچوب نرخ ارز ترجیحی محاسبه شوند.

این نکته از آنجا قابل تامل است که اگر هر مقدار نهاده، در هر حجمی، عملا بعد از قطع ارز ترجیحی در آینده نزدیک و اعلام نرخ ارز آزاد برای نهاده ها، با روش های حیله گرانه ترخیص و وارد بازار شوند؛ محل فساد، سوءاستفاده و تولید رانت های افسانه ای به زیان تولید خواهد بود.

این موضوع را وزیر به عنوان بالاترین مقام اجرائی جدی بگیرد و دستور نظارت دهد.

 

------------------------------------

به شبکه های اجتماعی ما بپیوندید:

کانال تلگرام: http://www.t.me/kajpress00

 

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .