چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنباله های تخلف را پی جویی کنید!

 

 

 

کاج پرس- 06/ 04/ 1401

 

بالاخره با ابلاغ رسمی و آشکار رییس جمهور مبنی بر پیگیری احتمال تخلف در واردات نهاده های دامی در شراکت سازمان تعاون روستایی با یک شرکت بخش خصوصی، وزیر جهادکشاورزی، مدافع سرسخت و حامی بی قید و شرط دکتر قادری فر رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی، پذیرفت که ایشان را از دست بدهد و با کنار گذاشتن این معاون خود و انتصاب دکتر محمدعلی نیکبخت به جای وی، کوشید ضمن تامین نظر رییس دولت از دامنه انتقادات به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی بکاهد.

پیش از این وزیر به خاطر انتقاد مطبوعات تخصصی به نحوه خرید مسئله دار میوه شب عید به ایشان تا آنجا به دفاع و رفع و رجوع عملکرد دکتر قادری فر پرداخت که رسانه های تخصصی با 35 سال سابقه فعالیت و پایگاه مردمی در میان کشاورزان، را نشریات «زرد» نامید!

 

گفته می شود به دکتر قادری فر بعد از برکناری فرصتی ده روزه داده شده که مستندات خود را به بازرسی و قوه قضائیه ارایه دهد و تا آن موقع آزاد است، البته بعد آن با وی تعیین تکلیف می شود. انشاالله همۀ آنچه در مورد ایشان گفته شده، اتهامات بی اساس باشد و تبرئه شود و شرکت آریو تجارت سهیل، نابغه نوظهور تجارت بدون پول، طبق گفته های خود و در پاسخ به رسانه های فضول، بدون کارشکنی در واردات بی مانندش همچنان در بندر امیرآباد همان طوری که مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اظهار می کند کامیون کامیون نهاده از جمله ذرت و جو وارد بازار تشنه و منتظر واحد های دامداری و مرغداری کشور کند البته نه با کد کوتاژ جعلی قبلی، بلکه در یک فرایند سالم واردات بی غل و غش و پاک و شفاف!

اما می توان چند پرسش، مشابه پرسش هایی که اتحادیه وارد کنندگان از مجتبی عالی پرسید طرح کرد و گفت: چرا مدیرعامل یک اتحادیه سراسری تا آخرین لحظه در کنار دولتی ها به عنوان یک مدافع جدی شرکت آریو تجارت سهیل وارد میدان شده و به مثابه خبرنگاران میدانی از حضور در صحنه ترخیص و حمل و نقل نهاده های این شرکت از بندر امیرآباد به طور مستقیم گزارش می دهد؟

اگر از ایشان سوال کنی که این جانفشانی ها برای چیست؟!، لابد می گوید ما دامداریم و دنبال علوفه برای دام ها هستیم، که همین بیان ساده ممکن است هر شنونده ای را نه تنها متقاعد، بلکه به خاطر ظاهر مظلومیت در گفتار ایشان به گریه اندازد، ولی مسئله به این سادگی ها نیست، گرچه احمد مقدسی هم؛ منتقد همیشه معترض به خاطر کمبود علوفه و نهاده اینک تایید می کند که نهاده واحدهای بزرگ در حال حمل از بندر امیرآباد است و هیچ مشکلی هم در کار نیست. ولی مجتبی عالی بیش از آنچه باید باشد خود را برای شرکتی که رئیس سازمان بازرسی کشور موضوع تخلف، هبه 49 درصدی سهام، جعل کوتاژ و ثبت این کوتاژ جعلی در سامانه بازارگاه و فروش صوری 500 هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران را به رئیس قوه قضاییه گزارش می کند، به آب و آتش می زند!

 

حال که سلسله جنبان و عامل پر و بال دادن به شرکتی گمنام و بی سابقه در امر واردات، برکنار، در مظان اتهام و در تلاش تهیه مستندات به محکمه است و چه بسا محکوم هم بشود، می توان باور کرد مجتبی عالی یک دامدار ساده و فقط یک عضو مدافع دامداران در اتحادیه است که الزاما برای تسریع در تامین نهاده های آنان آستین بالا زده و در کنار شرکت آریو تجارت سهیل خود را به آب و آتش می زند؟ به راستی آن موقع که فغان دامداران متوسط کوچک به آسمان بلند بود این مدیر اتحادیه کجا بود! به چکاری اشتغال داشت؟ واقعا مسئله فقط همین است و حرف و حدیث دیگری در میان نیست؟

 

مسئله وقتی جدی تر می شود که صدا و سیما در یکی از بهترین ساعات برنامه های پر بیننده خودی یعنی میز گرد اقتصادی و به دنبال اظهار نظر رئیس قوه قضاییه در مورد چند تخلف بزرگ، تریبونش را در اختیار عسگرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی قرار می دهد تا از سوی این وزارتخانه بگوید از تعهد 490 هزار تنی واردات نهاده توسط شرکت آریو تجارت سهیل حدود 104 هزار و 500 تن تامین شده و تا پایان تیرماه مابقی نهاده ها وارد کشور، ترخیص و تحویل دامداران و مرغداران خواهد شد!

 

معاون توسعه بازرگان در این برنامه بطور مستقیم به توجیه عملکرد شرکت آریو تجارت سهیل و تبلیغ آن می پردازد و در این برنامه تلویزیونی نمی گوید چرا حالا و پیش از این نه! حالا که بسیاری از مرغداری ها و دامداری های کوچک و متوسط به دلیل آشفتگی های بازار نهاده ها آسیب های جدی دیدند و ده ها و صدها ویدئوی اعتراضی در جامعه منعکس کردند که پول به بازارگاه داده اند ولی نهاده خود را تحویل نگرفته اند، به میدان آمده؟ ماجرا از چه قرار است؟ آیا تنها متخلف این داستان تو در تو با گفتارهای متناقض، دکتر قادری فر بود که برکنار شد و گفته می شود در تلاش برای اثبات بی گناهی خود به دنبال مستندات است که روانه زندان نشود؟!

نباید دنباله این تخلف سازمان یافته را قطع و عوامل و عناصر دیگری که کار را تا اینجا کشانیده اند از میدان به در کرد؟ یا هدف این است که یکی را برای بقیه قربانی کنند؟ از همه اینها گذشته، آیا تمامی این محموله 490 هزار تنی که با ارز ارزان 4200 تومانی وارد شده، عادلانه میان دامداران و مرغداران در سراسر کشور توزیع می شود یا برعکس به قول احمد مقدسی رئیس انجمن گاوداران کشور، روانه دامداری های بزرگ می شود؟

 

منصور انصاری

 

----------------------------

به شبکه های اجتماعی ما بپیوندید:

کانال تلگرام: http://www.t.me/kajpress00

 

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .