اخبار کشاورزی:
کاج پرس: 28-08-1401
از سوی شورای اطلاع رسانی دولت اعلام شد:
کسب رتبه دوم وزارت جهاد کشاورزی در حوزه روشنگری و پاسخگویی
کار روابط عمومی، پراسترس، شبانه روزی و سخت است
دستگاههای اجرایی برتر در حوزه روشنگری و پاسخگویی، از سوی شورای اطلاع رسانی دولت معرفی شدند.
آیین ملی جهادتبین و اطلاع رسانی هنرمندانه صبح روز پنجشنبه 26 آبان و با حضور رئیس جمهور، در مرکز همایشهای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران موسوم به «سالن اجلاس سران» گشایش یافت. در این آیین مسوولان روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی سراسر کشور حضور داشتند.
علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از مجموعه روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی، در حضور رئیس جمهور به دغدغههای حوزه روابط عمومیهای دولت پرداخت.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی به دغدغههای مزمن و چندین ساله روابط عمومی کشور پرداخت و گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل حال خبرنگاران میشود در حالی که روابط عمومی نیز کاری بااسترس بالا، شبانه روزی و سخت است، لذا باید روابط عمومی هم به لیست مشاغل سخت اضافه شود.
علیرضا رضازاده در این همایش در رابطه با وضع موجود روابط عمومی تصریح کرد: با توجه به جمع بندی انجام شده در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی در دولت با ۴ چالش رو به رو هستیم که چالش اول شناختی و ادراکی است، مدیران باید به اندازه اهمیت رسانه در جنگ شناختی برای روابط عمومی و رسانه نقش قائل باشند لذا نگاه رفع تکلیفی و تشریفاتی مشکل روابط عمومی را حل نمیکند.
وی در این زمینه پیشنهاد داد: یکی از شاخصهای ارزیابی مدیران ارشد در دولت سیزدهم باید میزان توجه مدیران به بخش اطلاعرسانی و ارتباطات باشد.
رضازاده با بیان اینکه چالش دوم ساختاری و تشکیلاتی است، اذعان کرد: روابط عمومیها در دستگاههای اجرایی با توجه به اهمیتی که نظام ارتباطات یکپارچه دارد باید دارای تشکیلات منسجم باشند، تشکیلات مستهلک و قدیمی مربوط به سالها و یا حتی چند دهه قبل با وظایف امروز روابط عمومی و سیستم رسانه ای و ارتباطات نوین همخوانی ندارد و باید به روز باشد لذا پیشنهاد میشود که روابط عمومیها در سطح معاونت به وظایف خود بپردازند؛ که نه تنها این اتفاق تاکنون رقم نخورده بلکه در برخی از بخشهای دولت نسبت به ادغام و کوچک سازی روابط عمومی هم اقدام شده است.
وی ادامه داد: چالش نیروی انسانی مشکل سوم روابط عمومی است، با توجه به فناوری، خلاقیت، نوآوری و سرعت بالای کار رسانهای و ارتباطی در جامعه و زیست جهان ما، نیاز است از نیروی کار آزموده، متخصص، کارشناس و خبره در این حوزه استفاده شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با ارائه دو پیشنهاد در حوزه نیروی انسانی گفت: امکان جذب نیروی کارشناس برای روابط عمومی فراهم شود و سازمان استخدامی جذب نیروی انسانی برای این بخش را تسهیل کند که این کار میتواند از طریق یک آزمون متمرکز توسط کارشناسان حوزه روابط عمومی انجام شود.
وی افزود: قانون مشاغل سخت و زیان آور شامل حال خبرنگاران شده، پیشنهاد دوم این است که از آنجایی که روابط عمومی نیز کار پراسترس، شبانه روزی و سخت است، روابط عمومی هم به مشاغل سخت اضافه شود.
رضازاده با بیان اینکه چالش چهارم ردیف اعتباری و برنامه و بودجه است، گفت: یکی از اشکالات اصلی در روابط عمومی این است که روابط عمومیهای دولت ردیف بودجه مستقل ندارند که خواهشمندیم دولت به این موضوع به طور جدی رسیدگی کند تا در برنامه هفتم توسعه روابط عمومی و عملکرد ارتباطی و رسانه ای آن از جایگاه مطلوبی برخوردار باشد و درخواست صریح جامعه روابط عمومی از ریاست محترم جمهوری آن است که در بودجه ۱۴۰۲ برای روابط عمومی بودجه مستقل در نظر گرفته شود تا با برنامه و بودجه و اعتبارات مستقل و مشخص روابط عمومیها هم پاسخگوی کار خود باشند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهار داشت: این نگرش باید در مدیران به وجود آید که هزینه کردن برای روابط عمومی هدر رفت منابع نیست بلکه سرمایه گذاری با سود مضاعف است و چنانچه در زمان مناسب هزینه نشود ضررهای به مراتب بالاتری خواهد داشت.
به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، لازم به ذکر است که بند به بند پیشنهادهای مذکور با تشویق و تایید ممتد مدیران روابط عمومی حاضر در همایش روبرو شد و ریاست جمهوری نیز چندین بار در هنگام سخنرانی به این پیشنهادها و به حق بودن همه آنها تاکید کردند.
**پایگاه خبری کشاورزی آینده جهان (کاج پرس)، مجله صنایع زیرساخت های کشاورزی (غذایی، دام و طیور) و مجله پیش به سوی کشاورزی اقتصادی، کسب این موفقیت قابل توجه را به دکتر رضازاده مدیر مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی و تمام همکاران کوشا و پرتلاش ایشان تبریک می گوید.
راست این است که دکتر رضازاده با تلاش شبانه روزی و نوعی نگرش باورمند به افکار عمومی و مدیریت مقتدرانه توام با مدارا با همکارانش و رسانه ها توانسته است در مدت کوتاهی و در شرایط بسیار دشواری برای وزارت جهاد کشاورزی که توامان مسئولیت تولید محصولات کشاورزی و آبزی پروری و بازرگانی گسترده و پر پیچ و خم این دو بخش اساسی را در قالب امنیت غذایی بر عهده داشته و دارد چنین موقعیتی را برای وزارتخانه و روابط عمومی آن ایجاد کند.
قابل تاکید است که دکتر رضازاده با اعتقاد به نقش تاریخی مجلات و رسانه های تخصصی در گسترش مفاهیم زیرساختی برای توسعه پایدار، رابطه ای سازنده با این بخش از رسانه های تخصصی ایجاد کرده است که بی سابقه و قابل تحسین است.
.............. ................. //.... کد 72L
در شبکههای اجتماعی به ما بپیوندید:
https://t.me/kajpress00
https://www.instagram.com/kajpressnews