جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رفع موانع تولید ۲ واحد صنعتی کشاورزی شیراز پیگیری شد

L_-124.jpg

کاج پرس: 5-09-1401

موانع تولید ۲ واحد صنایع کشاورزی شیراز در سفر معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به استان فارس، پیگیری و راهکارهای رفع آن شامل تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه سفر به این استان و بازدید از دو واحد تولیدی و زنجیره ارزش در شهرستان شیراز، گفت: برای ورود و پذیرش محصولات کشاورزی کشور در بازارهای جهانی صنایع این بخش باید به روز و از فناوری‌های جدید بهره مند بود.

محمد مهدی برومندی تصریح کرد: آماده بررسی مسائل این بخش و کمک به نوسازی دستگاه‌های درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز نیز در خصوص سفر معاون وزارت جهاد کشاورزی به استان فارس و بازدید از صنایع بخش کشاورزی شیراز گفت: به دنبال نشست با مدیران یک واحد زنجیره ارزش و درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی پیگیری اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی به این واحد در دستور کار قرار گرفت.

ذبیح الله سیروسی افزود: زنجیره ارزش مذکور با گنجایش سردخانه ای ۱۴ هزار تنی، ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی را دارا است که امکان صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم است.

او به بازدید برومندی از واحد تولیدی روغن زیتون با توان تولید روزانه ۶۰ تن روغن نیز اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی علاوه بر روغن محصولات دیگری از جمله کنسرو زیتون سیاه و سبز، ساشه تک نفره، انواع خیار شور و ترشیجات نیز تولید می‌کند.به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، به گفته سیروسی؛ معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ضمن بررسی مشکلات این واحد صنعتی از مدیر عامل آن مجموعه برای یک نشست تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی دعوت به عمل آورد تا ضمن کمک به رونق تولید این واحد، تصمیماتی برای نفع عمومی زیتون کاران استان فارس اندیشیده شود............ ............ . ..... //.... کد 124L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .