جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سرپرست معاونت حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی:

همه اراضی کشاورزی کشور در دولت سیزدهم سنددار می‌شود

L_-135.jpg

کاج پرس: 7-09-1401

سرپرست معاونت حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: مقرر شده که در دولت سیزدهم تمامی اراضی کشاورزی سنددار شود و این برنامه را به جد دنبال خواهیم کرد.

اصغر رفیعی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هر هفته قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در مرکز برگزار می‌شود و یکسری مشکلاتی وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا سطح اراضی کشاورزی در حال افزایش بوده اما در ایران سطح اراضی کشاورزی در حال کاهش است، بیان کرد: برای نگهداشت و حفظ اراضی کشاورزی به دنبال ارائه لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی هستیم که از کاهش و خرد شدن سطح اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

سرپرست معاونت حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفظ اراضی زراعی و باغی موجب حفظ امنیت غذایی جامعه، کاهش وابستگی به بیگانگان و حفظ محیط زیست می‌شود، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که سطح اراضی کشاورزی کشور حفظ شود، چرا که بخش کشاورزی پتانسیل خوبی در زمینه صادرات دارد و باید به جایگاه واقعی خودش برسد.

رفیعی ادامه داد: مقابله با خردشدن اراضی کشاورزی در دستورکار جدی ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی در دستور کار جدی ما قرار دارد، بیان کرد: براساس مصوبه قرارگاه صدور سند تا زمانی که الزامی نباشد، مردم به دنبال دریافت سند نمی‌روند قرار شده که وزارت جهاد کشاورزی به افرادی که نسبت به دریافت سند اراضی کشاورزی اقدام نکنند، خدمات ارائه ندهد.

رفیعی ادامه داد: همچنین به دنبال ارائه لایحه‌ای به مجلس هستیم که مردم حتما ظرف ۲ سال آینده به صورت الزام نسبت به سند دارکردن اراضی خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی ۹۸ درصد زرشک جهان را تولید می‌کند، اما حوزه تولید آن رضایت بخش نیست و باید نظارت‌ها و آموزش‌ها افزایش یابد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: درخصوص صدور مجوز بارگاه زرشک و عناب در خراسان جنوبی هم مساعدت‌های لازم را خواهیم داشت تا دغدغه کشاورزان این خطه رفع شود..... .. //.... کد 135L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .