جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تعرفه صادرات گوجه فرنگی به ۶۵۰ ریال کاهش یافت

L_-165.jpg

کاج پرس: 10-09-1401

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی تعرفه عوارض صادرات محصول گوجه فرنگی زراعی برای استان های جنوب کشور از ۶۰ هزار به ۶۵۰ ریال کاهش یافت.

علی باستین در گفت وگویی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار و نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش تولید، استمرار گرمای هوا و کاشت اقلام پرمحصول گوجه فرنگی از دلایل این تصمیم گیری بوده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس گوجه فرنگی کاران استان های جنوبی تا پایان آذرماه جاری فرصت دارند با اظهار کالا در گمرک‌های استان‌های مبدأ مجاز به صادرات محصول خود از طریق گمرک‌های سراسر کشور با تعرفه جدید هستند.

باستین ادامه داد: عوارض تعیین شده شناور بوده و با تغییر میزان تولید و قیمت مصرف کننده در بازار داخلی و سایر عوامل، قابل تغییر است و مسئولان مربوطه در این زمینه تصمیم ‌گیری می‌کنند.

وی گفت: هدف از کاهش نرخ تعرفه عوارض صادرات گوجه فرنگی علاوه بر تنظیم بازار داخلی و قابل رقابت شدن صادرات محصول است تا زمینه‌ای فراهم شود که کشاورز بتواند تولید خود را با قیمت مناسبی به بازار عرضه کند و با این تصمیم از ضرر و زیان کشاورزان گوجه فر نگی کار جلوگیری می شود.

باستین تاکید کرد: این امر باعث ایجاد تعادل بین صادرات و بازار داخلی می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی یادآور شد: استان بوشهر به عنوان اصلی‌ترین تولید کننده گوجه فرنگی پائیزه و زمستانه کشور است که در سطح ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تقریباً ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل را تولید می کند. از این میزان ۶۰ درصد در بازار داخلی مصرف و ۴۰ درصد نیز به کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و قطر صادر می‌شود..................... .. .//.... کد 165L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .