پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تعرفه‌های جدید صادراتی محصولات جالیزی بهمن ماه اعلام می‌شود

L_-175.jpg

کاج پرس: 12-09-1401

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از اعلام تعرفه‌های جدید صادراتی محصولات جالیزی در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: این اقدام به دلیل جایگزینی کشت محصولات جالیزی با محصولات اساسی است.

محسن شیراوند با اشاره به لغو عوارض جدید صادراتی گوجه‌فرنگی، افزود: در بهمن ماه امسال تعرفه‌های جدید صادراتی کل محصولات جالیزی مانند گوجه‌فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی، خیار، بادمجان تعیین و اعلام می‌شود.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: لغو عوارض صادراتی دو محصول سیب‌زمینی و پیاز هم در دست بررسی است که نتیجه آن در کمتر از دو هفته آینده اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما عملاً وارد پیک برداشت گوجه‌فرنگی می‌شویم و با حجم زیاد تولید روبرو خواهیم شد، برای مدیریت مازاد تولید و اینکه محصول تولید شده کشاورز با توجه به زمان و هزینه‌ای که صرف کرده و مقرون به صرفه باشد، عوارض صادراتی این محصول را به ۰.۵درصد تغییر دادیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، شیراوند گفت: تعیین عوارض صادراتی 0.5 درصدی برای صادرات گوجه‌فرنگی بر اساس از عوارض ارزش پایه صادراتی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است که آن را کاهش داده‌ایم.... . .. //.... کد 175L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .