جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

قیمت مواد غذایی در فرانسه بازهم افزایش می‌یابد

L_-211.jpg

کاج پرس: 15-09-1401

نماینده فدراسیون تجارت و توزیع کنندگان فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد که قیمت مواد غذایی در این کشور ممکن است از سال آینده میلادی شاهد جهش دورقمی باشد چرا که تولیدکنندگان از خرده فروشان خواسته‌اند تا قیمت محصولات را افزایش دهند.

به گفته کریسل، این تقاضا برای قیمت‌گذاری مجدد محصولات در حالی صورت می‌گیرد که تورم مارپیچ و هزینه های تولید به سطوح "بسیار بالا" رسیده است.

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان مواد غذایی تقاضای افزایش قیمت بین 15 تا 25 درصد برای تعدادی از اقلام را داشته‌اند.

تیری داهان، یک واسطه در تجارت محصولات کشاورزی می‌گوید چنین افزایشی بسیار بالاتر از تعرفه‌هایی است که سال گذشته مورد مذاکره قرار گرفته بود. سال گذشته تولیدکنندگان خواستار افزایش متوسط قیمت 7 درصدی بودند و روی حدود 3.5 درصد توافق کردند. بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی آیری، در اواخر ماه نوامبر، تورم قیمت مواد غذایی در فرانسه به 12 درصد رسید، اما ظاهرا این برای پوشش هزینه‌های فزاینده تولید کافی نبوده است.

کریسل افزود، تولیدکنندگان به دنبال افزایش 7 درصدی قیمت برای پاستا و ژامبون، 10 درصد برای فیله مرغ، 26 درصد برای آب نبات و تا 30 درصد برای سودا هستند.

درخواست‌های اخیر برای افزایش قیمت‌ها به علت برخی عوامل از جمله بهبودی اقتصاد پس از همه‌گیری کووید-19، جنگ اوکراین و روسیه، و اپیدمی آنفولانزای مرغی در فرانسه - که روی هم رفته باعث افزایش قیمت مواد خام، انرژی، بسته‌بندی و حمل و نقل شد، صورت گرفته است.

به گزارش کاج پرس به نقل از تسنیم، تحریم‌های غرب علیه روسیه نیز فشار بر تولید را افزایش داده و باعث اختلال در زنجیره تامین و تشدید تورم قیمت غذا و انرژی در سراسر اتحادیه اروپا شده است.............................................. .... //.... کد 211L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .