سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اخبار کشاورزی:

معاون وزارت جهاد خبرداد:

کشاورزان جنوب کرمان ۱۰ هزار هکتار بیشتر از سطح ابلاغی پیاز کاشتند

L_-228.jpg

کاج پرس: 16-09-1401

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح کشت پیاز برای جنوب کرمان تعیین شده اما ۱۰ هزار هکتار بیشتر از سطح ابلاغی کشت شده که ۸۰۰ تا یک میلیون تن محصول بیشتر از نیاز کشور روانه بازار می کند.

علیرضا مهاجر در نشست بررسی شیوه اجرای الگوی کشت در جنوب کرمان افزود: نگران تولید این محصول در بهمن و اسفند هستیم که اگر عراق محصولاتی همچون پیاز را نخرد قابل تبدیل و فرآوری هم نیست و کشاورز متضرر می شود.

وی همچنین در گفت وگویی درباره چرایی وضع تعرفه صادراتی برای پیاز که به زیان پیازکاران منجر می شود، اظهارداشت که این تعرفه به صورت شناور و بسته به قیمت به منظور حمایت از تامین بازار داخل وضع می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران و بهره برداران جنوب کرمان با اشاره به مشکلات حوزه صادرات اظهار داشت: صادرکننده ما هویت و برندی ندارد و اولین کار باید هویت بخشی در صادرات ایجاد تا امکان صدور محصولات با کیفیت و دارای برند نیز فراهم شود.

مهاجر تاکید کرد: باید شرایطی ایجاد شود که اجازه صادرات محصولات بی کیفیت داده نشود چون اعتبار کشور در حوزه محصولات کشاورزی زیر سئوال می رود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمی خواهیم کشت محصولی را به کشاورز تحمیل کنیم اما می خواهیم بگوییم محصولی کشت شود که بر اساس نیاز کشور، مقرون به صرفه و سازگار با اقلیم باشد.

وی با بیان اینکه در دوران طلایی کشاورزی از نظر درآمدزایی هستیم ادامه داد: در شرایط کنونی وجود اختلاف قیمت ارز، صادرات را به‌صرفه می کند و بیشترین صادرات ما به کشورهای همسایه است که اگر خود، تولید کننده شوند نیازی به محصولات ما نخواهند داشت. مهاجر یادآور شد: با برداشته شدن تحریم ها و برقراری تجارت آزاد نیز توانایی رقابت ما کم می شود و توانایی فعلی در صادرات را نخواهیم داشت.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا طی روزهای اخیر وضع تعرفه صادراتی برای پیاز خبرساز شده بود................................. //.... کد 228L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .