سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان امور اراضی کشور خبرداد:

سنددار کردن همه اراضی کشاورزی را با رویکرد جهادی دنبال می‌کنیم

L_-229.jpg

کاج پرس: 16-09-1401

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: حدنگاری و سنددارکردن تمامی اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم هدف گذاری شده و این برنامه را با رویکرد جهادی دنبال می کنیم.

صفدر نیازی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات تداخلات اراضی کشاورزی کاشان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای ۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور سند مالکیت تک برگ صادر شده که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک برای همه اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم سند مالکیت صادر می شود.

وی اظهار کرد: نقشه کاداستری برای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تهیه شده و بخش اعظم آن برای صدور سند مالکیت تک برگی، تحویل سازمان ثبت اسناد و املاک شده است.

رییس سازمان امور اراضی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای آیین نامه مربوط به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اشاره کرد و افزود: این آیین نامه از سال ۱۳۹۴ اجرا شده و تا پایان سال آینده مشکل همه پلاک های دارای تداخل رفع می شود.

نیازی اظهار کرد: در حال حاضر در کل کشور ۱۰۰ هزار پلاک ثبتی اصلاحات ارضی داریم که ۵۵ هزار پلاک ثبتی تداخل در اراضی ملی تشخیص داده شده و تا کنون هفت هزار و ۳۰۰ پلاک ثبتی رفع تداخل شده است.

وی تصریح کرد: ۱۸ میلیون متر مربع اراضی کشاورزی مستثنیات در کل کشور داریم که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از این مقدار رفع تداخل شده و ۴۰ درصد این آمار مربوط به یک سال دولت سیزدهم است.

نیازی گفت: در کاشان برنامه ریزی می کنیم با تامین منابع مورد نیاز و بکارگیری مهندسین مشاور مشکل تداخلات اراضی کشاورزی در شهرستان رفع شود.

رییس سازمان امور اراضی در ادامه بیان کرد: بحث تغییر کاربری اراضی را هم در این سازمان پیگیری می کنیم، تغییر کاربری مجاز به ساخت و سازهایی گفته می شود که برای توسعه شهرها ضرورت دارد و یک میلیون هکتار از اراضی به توسعه شهرها اختصاص یافته اما بخشی از ساخت و سازها غیرمجاز است که بخشی از باغ های اقتصادی ما امروز به باغ های معیشتی و تفننی تبدیل شده و این آفت باغ ها در کشور است و ۲ میلیون ساخت و ساز غیرمجاز در بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور داریم.

نیازی گفت: مجوز تغییر کاربری تقاضا محور است و برای تغییر کاربری زمین های مستثنی از اراضی ملی بر اساس قانون حفظ کاربری کشاورزی زمین، باید از کمیسیون تبصره یک ماده یک مجوز دریافت شود و به هر میزان تقاضا از طرف سرمایه گذاران ارائه شود به همان میزان در کمیسیون های مربوطه بررسی و مجوز صادر می شود.

کاشان دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه است و بیش از ۱۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد................................... //.... کد 229L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .