سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

در راستای حمایت از تولیدکنندگان؛

۱۱۲ تن گوشت مرغ از مرغداری‌های کردستان خریداری شد

L_-233.jpg

کاج پرس: 19-09-1401

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان گفت: ۱۱۲ تن گوشت مرغ منجمد بسته‌بندی شده در راستای متعادل شدن قیمت این محصول در بازار و حمایت از تولیدکنندگان توسط این شرکت خریداری شد.

حسام فتحیانی در گفت و گویی اظهار داشت: از هفتم آذر سال جاری اقدام به شروع عملیات کشتار و خرید گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از مرغداران استان کردیم.

وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک خرید سایر نژادهای مرغ از مرغداران استان هم آغاز می‌شود، افزود: از هفت آذر تاکنون ۱۱۲ تن گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۶۳۰ هزار ریال از مرغداران استان خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در استان برای مصرف کنندگان ۵۳۰ هزار ریال است، ادامه داد: قیمت کالا در بازار تابع عرضه و تقاضا است و در زمان عدم تعادل بین عرضه و تقاضا شرکت پشتیبانی امور دام استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش دام و طیور وارد عمل می شود.

فتحیانی اظهارداشت: روند خرید گوشت مرغ از مرغداران تا زمان متعادل شدن قیمت آن در بازار به گونه‌ای که تولیدکنندگان متضرر نشوند، ادامه دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا؛ ۷۰۱ واحد مرغداری فعال در کردستان با ظرفیت بیش از ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ وجود دارد.......................................... //.... کد 233L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .