پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

واردات گندم ۲میلیون تن کاهش یافت

M_222.jpg

کاج پرس: 28-10-1401

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور در مسیر خودکفایی و بی‌نیازی از واردات گندم قرار دارد، گفت: واردات گندم ۲میلیون تن کاهش یافت.

«سید سعید راد» افزود: با وجود خشکسالی گسترده در کشور، میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری به دلیل سیاست‌های حمایتی از جمله افزایش ۱۳۰درصدی نرخ خرید و سایر اقدامات تشویقی همچون کاهش ۵۰درصدی نرخ نهاده‌های کشاورزی، به ۷میلیون و ۲۰۰هزار تن رسید.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه بخشی از گندم‌های خریداری شده برای تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌های سراسر کشور، مورد استفاده قرار گرفته و بخشی نیز در انبارها و سیلوهای گندم ذخیره شده‌اند، اظهار داشت: این در حالیست که سال گذشته، تنها ۴میلیون و ۷۰۰هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

وی با بیان اینکه با توجه به بحران امنیت غذایی در جهان به دلیل خشکسالی و موضوع اوکراین برای تأمین ذخایر گندم مورد نیاز کشور، نسبت به واردات این کالای اساسی اقدام شده، اظهار کرد: از ابتدای امسال، بیش از سه میلیون تن گندم وارد کشور شده تا هم از حیث تأمین نان مردم و هم از جهت ذخیره‌سازی گندم، هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشیم.

راد با بیان اینکه کشور طی یک‌سال اخیر در مسیر خوداتکایی و بی‌نیازی در تولید گندم پیش رفته و پیش‌بینی ‌می‌شود حرکت در این مسیر در سال جاری زراعی نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در ۹ماه گذشته سال جاری، ۳میلیون و ۲۴۱هزار تن گندم وارد کشور شده در صورتی‌که این میزان در ۹ماه سال گذشته، ۵میلیون و ۲۹هزار تن بود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه واردات گندم از ابتدای سال ۱۴۰۱با حدود دو میلیون تن کاهش، ۳۵درصد کمتر از مدت مشابه سال ۱۴۰۰بود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید داخل و رشد حدود ۶۰درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان نسبت به سال قبل، در هر یک از ماه‌های سال جاری به طور متوسط، ۲۰۰هزار تن از این محصول نسبت به واردات ماهانه سال گذشته، گندم کمتری وارد کشور شده است..........‌......................... /کد 222 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .