پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اجرای ضوابط پنجره واحد زمین تا دو ماه آینده

 

M_223.jpg

کاج پرس: 28-10-1401

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی کشور از اجرای ضوابط پنجره واحد زمین از دو ماه آینده خبرداد و گفت: همه مجوزهای منابع طبیعی تا دو ماه دیگر سیستمی می‌شود.

« عباسعلی نوبخت» در مراسم ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: تصاویر ماهواره‌ای از تغییرات منابع طبیعی و جنگل‌ ها روزانه به این سیستم ارسال می‌شود و امکان رصد کامل وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای تشدید برخوردها با متخلفان در عرصه های منابع طبیعی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ‌به اهمیت کشت یک ‌میلیارد اصله درخت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: همه کشورها برنامه ‌ریزی‌ هایی برای بهبود وضعیت آب و هوایی و اقلیم خود دارند و بی ‌دلیل نیست که اتیوپی برنامه کاشت ۱۰میلیارد درخت را اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین ترکیه با راه اندازی کمپین تنفس، ۴.۵میلیارد درخت کاشته و برنامه کاشت ۶میلیارد درخت را تا سال ۲۰۳۰در دستور کار دارد.

نوبخت با بیان اینکه چین ۵۰میلیارد درخت کاشته و کاشت ۲۰میلیارد درخت دیگر را در برنامه دارد، گفت: عربستان، پاکستان و سنگاپور هم برنامه‌ هایی در این خصوص در دست اجرا دارند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به فعالیت ۱۲هزار و ۷۸۰جنگلبان در ۴۳۰شهرستان اشاره کرد و افزود: ۳۷نفر از کسانی که در حوزه صیانت از جنگل ها فعالیت داشتند جان خود را از دست داده‌اند که ۲۲نفر آنها از نیروهای جنگلبانی و ۱۵نفر از نیروهای مردمی بوده است.

به گفته وی، از این تعداد جنگلبانی که جان خود را از دست داده اند تاکنون ۲نفر عنوان شهید دریافت کرده اند و از مجموع ۴۵۰جانثار، فقط چهار نفر از سوی بنیاد شهید جانباز معرفی شده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: تلاش داریم جنگلبانان شهید و جانثار با تحت نظر قرارگرفتن زیر نظر بنیاد شهید از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار شوند.

وی افزود: پس از نهایی شدن سند عالی جنگل بخشی از فعالیت ها به مردم سپرده شود تا در صیانت و حفاظت از عرصه های ملی مشارکت داشته باشند.

 

طرح مشکلات و مسائل جنگلبانان

«پرویز سلیمانی» یک جنگلبان از استان لرستان با بیان اینکه ۷۰درصد از نیروهای سازمان منابع طبیعی شرکتی هستند، گفت: مدت زمان طولانی است که تغییر وضعیت استخدامی کارکنان این سازمان تعیین تکلیف نشده است.

وی اظهارداشت: عدم امنیت شغلی و نداشتن مزایای اضافه‌ کاری و حق ماموریت از دیگر مشکلات عمده جنگلبانان است.

این جنگلبان افزود: در بحث کشف تخلفات، جنگلبانان را به عنوان ضابطان جنگلبانی نمی‌شناسند و متخلفان از این ناحیه سوءاستفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تجهیزات و امکانات کافی در اختیار جنگلبانان قرار ندارد.

«حسین صفری» یکی از جنگلبانان نمونه استان تهران نیز از کمبود نیرو انتقاد کرد و گفت: افرادی که بازنشسته می‌شوند، به جای آنها فرد جدیدی جایگزین نمی‌شود درحالی که براساس ماده ۸مدیریت کشوری پیش‌بینی شده که در بخش حاکمیتی اگر فردی بازنشسته شد جایگزین آن استخدام شود اما در این سازمان چنین رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه جنگلبانان دارای حقوق پایین هستند، افزود: جنگلبانان فاقد پست سازمانی هستند و جایگاه سازمانی برای آنها ابلاغ نشده است.

صفری گفت: برای جنگلبانان سختی کار و حق مسکن نیز اعمال نمی‌شود.صفری خواست تا آیین ‌نامه مصادیق بهداشت در مورد جنگلبانان اصلاح شود و افرادی که در این حوزه جان خود را از دست می‌دهند؛ شهید محسوب شوند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جانثاران منابع طبیعی از ۱۷جنگلبان نمونه کشوری و خانواده شهدای منابع طبیعی قدردانی شد............‌......................... /کد 223 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .