جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد:

کاشت نهال یک ضرورت جهانی است

 

M_228.jpg

کاج پرس: 28-10-1401

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۰۰درصد مجوزهای منابع طبیعی سیستمی می‌شود و ضوابط پنجره آماده شده و تا ۲ماه دیگر اجرایی می‌شود.

عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی که بعد از ظهر امروز به میزبانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر جهاد کشاورزی، معاونین وزیر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدای منابع طبیعی و جنگلبانان نمونه کشور برگزار شد، از سیستمی شدن همه مجوزهای منابع طبیعی تا دو ماه دیگر خبر داد و اظهار کرد: ضوابط پنجره واحد زمین آماده شده است و تا دو ماه دیگر اجرایی می‌شود.

به گفته وی، تصاویر ماهواره‌ای از تغییرات منابع طبیعی و جنگل‌ها روزانه به این سیستم ارسال می‌شود و امکان رصد کامل وجود خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت کشت یک‌ میلیارد اصله درخت در کشور اشاره کرد و گفت: همه کشورها برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود وضعیت آب و هوایی و اقلیم خود دارند و بی‌دلیل نیستاتیوپی برنامه کشت ۱۰میلیارد درخت را اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: ترکیه کمپین تنفس را راه‌اندازی کرده است، ۴.۵میلیارد درخت کاشته و برنامه ۶میلیارد درخت را نیز تا سال ۲۰۳۰در دستور کار دارد. کشورهای عربی، پاکستان و سنگاپور هم برنامه‌های مبسوطی دارند، چین ۵۰میلیارد درخت کاشته و ۲۰میلیارد دیگر را در برنامه دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از فعالیت ۱۲هزار و ۸۸۰جنگلبان در ۴۳۰شهرس.... ‌......................... /کد 228 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .