پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ورود فناوری‌های مدرن موجب تولید آبزیان ارزان می‌شود

M_230.jpg

کاج پرس: 28-10-1401

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: معرفی نهاده‌ها و ایمنی غذا در کنار امنیت غذایی و ورود فناوری‌های مدرن می‌تواند به تولید محصولات شیلاتی ارزان منجر شود.

«سیدحسین حسینی» افزود: در ترویج مصرف آبزیان، قیمت یکی از عوامل اصلی است، بنابراین در مرحله نخست لازم است ارزان‌سازی محصول را تا جایی که قیمت واقعی باشد مد نظر قرار دهیم.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با توجه به رسالت مشترک سازمان شیلات و شبکه سلامت و نقش موثری که آبزیان در سلامت جامعه دارند، لازم است در این زمینه بیشتر برنامه‌سازی و تبلیغات انجام شود.

وی اضافه‌کرد: تولید آبزیان با توجه به مباحث مربوط به منطبق بودن تولید غذا و اثرات گلخانه‌ای بسیار مهم است، زیرا برای تولید یک کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵هزار و ۵۰۰لیتر آب مصرف می‌شود، در حالی که برای تولید یک کیلوگرم پروتئین آبزیان ۴۰۰تا ۹۰۰لیتر آب نیاز است.

حسینی خاطرنشان‌کرد: در تولید آبزیان این قابلیت وجود دارد که از آب‌های شیرین، شور، لب‌شور و زمین‌های لم‌یزرع با توجه به تنوع گونه‌ای و تطبیق اقلیم بهره ببریم و علاوه بر آن، برای آنکه در آینده به اقتدار غذایی برسیم باید آبزی‌پروری را توسعه دهیم.

وی تصریح‌کرد: با توجه به توصیه پزشکان به مصرف ۲بار در هفته آبزیان، لازم است در بخش مصرف و بازار اقدامات اساسی انجام شود.

رییس سازمان شیلات ایران بر معرفی صنعت آبزی‌پروری و محصولات شیلاتی از طریق رسانه ها تاکید کرد.

وی بیان‌داشت: افزایش تولید در واحد سطح باید در کنار تنوع گونه‌ای و تنوع محصولات اتفاق بیفتد و بازاررسانی بدون واسطه نیز در نظر گرفته شود تا به قیمت حداقلی از مزرعه تا سفره برسیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، به گفته این مقام مسوول، برنامه‌سازی برای برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان که در استان‌ها برپاست، برپایی مسابقات، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های خانواده‌محور می‌تواند به عنوان یک کار مشترک دنبال شود.

حسینی به شعار «هر خانواده یک آکواریوم» اشاره کرد و ادامه داد: برای حفظ سلامت روان جامعه، امکان استفاده از ماهیان زینتی با هر توان مالی وجود دارد، اما این مقوله نیازمند فرهنگ‌سازی و معرفی است....... ‌......................... /کد 230 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .