جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی کشور

 

M_236.jpg

کاج پرس: 29-10-1401

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی کشور تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی روز چهارشنبه ۲۸دی ماه در جمع مدیران ستادی سازمان شیلات ایران، ضمن قدردانی از زحمات مسوولان و کارکنان بخش شیلاتی کشور و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استفاده از ظرفیت‌های شیلاتی کشور، بر اهمیت علم و دانش و نقش آن در رشد و پیشرفت کشور تاکید کرد و داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای کسب مهارت‌ها در کنار علم و دانش نوین را بسیار ضروری برشمرد.

وی اظهار داشت: ایران سرزمین وسیع و متنوع با اقلیم‌های گوناگونی است که نعمت بزرگی از سوی خداوند است باید قدر آن را بدانیم و برای حفظ و صیانت آن و بهره‌برداری بهینه از آن کوشش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و رشد و پیشرفت کشور، استفاده از تجربیات گذشته با یک نگاه تاریخی را برای ترسیم نقشه آینده و برنامه‌ریزی‌های عالمانه متذکر شد.

وی به نقش و اهمیت همت و پشتکار و پیوند آن با علم، دانش، خداباوری و اتکال به خداوند متعال تاکید کرد و این مهم را رمز موفقیت و تعالی در اجرای امور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که شما جهادگرید و می‌دانید که با تلاش و پشتکار می‌توان به نتیجه رسید، گفت: اگر این همت و تلاش با علم و دانش پیوند بخورد، کارهای بزرگی انجام و موفقیت‌های بزرگی حاصل می‌شود.

* منابع انسانی مهمترین سرمایه سازمان است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: منابع انسانی، نیروی خلاق و متخصص و مقتدر که شما نمایشگر جمعی از آنها هستید، سرمایه‌های هر سازمان هستند که باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

وی به مسوولان سازمان توصیه کرد؛ اولویت دادن به منابع انسانی و حرمت نهادن به خدمات آنها را سرلوحه کارتان قرار دهید و به آنها به عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمانی ارج بگذارید.

 

* استراتژی شیلات حرکت به سمت آبزی‌پروری است

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این دیدار به بیان وضعیت تولیدات شیلاتی پرداخت و گفت: برای افزایش تولید از طریق آبزی‌پروری و منطبق با استراتژی‌های جهانی اقدمات موثری در سازمان شیلات آغاز شده است.

سیدحسین حسینی خاطرنشان کرد: براساس سالنامه آماری، کل تولیدات آبزیان در سال گذشته یک میلیون و ۲۵۸هزار تن بود که ۵۵۶هزار تن (۴۴درصد) آبزی‌پروری و ۷۰۲هزار تن (۵۶درصد) صید و صیادی است که برای ۲۴۰هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: استراتژی سازمان شیلات حرکت به سمت آبزی‌پروری منطبق با مسیر جهانی است.

حسینی خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌گیری در حوزه شیلات، شورای عالی راهبری شیلات تشکیل شد و با حمایت‌هایی وزیر جهاد کشاورزی، شیلات‌کارت و بازارگاه برای فعالان حوزه شیلات ایجاد شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، وی ادامه داد: تسهیلات یارانه‌دار با بهره ۱۲تا ۱۴درصدی برای فعالیت‌های شیلاتی فراهم شد که تاکنون بیش از ۹۸میلیارد تومان در قالب شیلات‌کارت پرداخت و در قالب سامانه بازارگاه نیز بیش از ۱۲۵میلیارد تومان با بانک کشاورزی عقد قرارداد شده است.................. ........................ /کد 236 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .