سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی:

تشکیل کمیته علمی ستاد مردمی «کاشت یک میلیارد درخت»

N_5.jpg

 

کاج پرس: 01-11-1401

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: کمیته علمی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت با اجماع آرای استادان دانشگاه‌های منابع طبیعی و بخش تحقیقات در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد.

با پیشنهاد سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، علی علیزاده رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به عنوان دبیر کمیته علمی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت انتخاب و مقرر شد دبیرخانه این کمیته علمی نیز تشکیل شود.

ساداتی‌نژاد تشکیل کمیته علمی برای بهره‌گیری از علم و دانش استادان دانشگاه و بخش تحقیقات به منظور همراهی در اجرا و نظارت بر این طرح را ضروری خواند و گفت: باید فعالیت بیشتری در زمینه کاهش تولید کربن و افزایش ترسیب و ذخیره کربن انجام دهیم تا بتوانیم در آینده پاسخ و عملکرد مناسبی برای داخل کشور و دنیا داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: مهمترین راهکار برای ترسیب کربن، درختکاری و جنگل‌کاری است ضمن آن که مزایای زیادی از این اقدام عاید کشور می‌شود.

وی کاشت یک میلیارد درخت را کف اقدامات در راستای ترسیب کربن و حفاظت از آب، خاک و هوای کشور عنوان کرد و اظهارداشت: کشورهای دنیا و کشورهای همسایه برنامه‌ریزی‌های بزرگ و راهبردی در زمینه کاشت درخت انجام داده‌اند بنابراین ما باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی درست و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، صنایع و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها، طرح کاشت یک میلیارد درخت را ظرف چهار سال انجام دهیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی موجب می‌شود در اجرای این طرح، موفق عمل کنیم گفت: در فاز نخست و با توجه به ظرفیت‌های موجود، نهالستان‌ها و حمایت‌های مردمی، کاشت یک میلیارد درخت لحاظ شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه این طرح متناسب با شرایط، بستر اقلیمی و مکان‌یابی باید درست انجام شود افزود: در این طرح، صیانت از جنگل‌های موجود، بذرکاری و سایر موارد به عنوان زیرپروژه مطرح است............................ ........................ /کد 5 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .