جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از گلخانه‌های خسارت‌دیده سیستان

N_39.jpg

کاج پرس: 05-11-1401

معاون اول رئیس‌جمهور از گلخانه‌های خسارت دیده در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

صبح دیروز محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان به همراه تنی چند از وزار، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان زهک، عمق خسارات وارده ناشی از طوفان و سرمای شدید و بی‌سابقه به کشاورزان و دامداران ۵شهرستان منطقه سیستان را از نزدیک مشاهده کرد.

معاون اول رئیس جمهور در جریان این بازدید بر جبران کامل خسارات و همچنین تامین و توزیع دام سبک و سنگین از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دامداران خسارت دیده از بحران‌های اخیر تاکید کرد.

سید محمدرضا سیدحسینی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان درباره خسارت وارده به دامداران و کشاورزان این استان، گفت: براساس برآوردهای اولیه، تداوم طوفان و سرمای شدید و کم‌سابقه چند روز اخیر، بیش از ۴۲۱۰میلیارد ریال به بخش کشاورزی در سطح ۱۳شهرستان استان سیستان و بلوچستان خسارت سنگینی وارد شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی تصریح کرد: عمده خسارات وارده به تعداد ۳۸۵۴گلخانه، ۵۱هزار هکتار اراضی زراعی آبی، ۲۵۰۰هکتار اراضی باغی، بیش از ۱۶هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۲هزار طیور بومی، ۳۰هکتار اراضی با آبیاری تحت فشار، ۶۰دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و ۳۰کیلومتر جاده بین مزارع است.

................................/کد 39 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .