پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مطالعه بیمارهای حوزه دامپزشکی پیش از ورود به کشور

N_56.jpg

کاج پرس: 09-11-1401

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های حوزه دامپزشکی از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر یافته است، گفت: پیش از ورود بیماری‌ از کشورهای همسایه آن را مورد مطالعه قرار می‌دهیم تا پیشگیری شود.

«سید محمد آقامیری» در مراسم افتتاح هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در محل هتل المپیک افزود: پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور مربوط به سالیان گذشته است که با اقتدار در اجرا و توسعه آن عمل می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: این سازمان نگاه ویژه ای به بیماری‌های دام، طیور و آبزیان پیدا کرده، به طوری که برای مبارزه با بیماری ها از حالت تدافعی به شکل تهاجمی تغییر روند داده است.

وی یادآورشد: پیش از این بیماری وارد کشور می‌شد و تا شناسایی، تولید کیت تشخیصی و مبارزه با بیماری دو سال زمان می برد، اما اکنون بیماری آنگارا طیور قبل از ورود به کشور در دست مطالعه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، آنگارا بیماری ویروسی عفونی با تلفات ناگهانی و شدید در طیور و ماکیان است که با تجمع مایعات در زیر پرده پریکارد قلب بدون وجود دیلاتاسیون بطن راست و با کانون‌های نکروتیک فراوان در کبد مشخص می‌شود.

آقامیری اضافه‌کرد: اکنون در تلاشیم پیش از ورود هر بیماری از کشورهای همسایه به کشور، خودمان فرآیند مطالعه و برنامه ریزی مقابله ای را داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی خاطرنشان‌کرد: امروز در تلاشیم فاصله دانشگاه تا حوزه اجرا (سازمان دامپزشکی) را کاهش دهیم و از اساتید دانشگاهی به‌منظور کاهش فاصله دانشگاه، صنعت و حوزه اجرا درخواست همکاری کرد.

وی با بیان برخی اختلاف‌نظرها در حوزه بیماری های طیور، افزود: اکنون برخی بر این باورند تزریق و استفاده واکسن آنفلوانزای پرندگان ضرورت ندارد، اما ما هنوز مطلب قطعی در این زمینه نداریم تا بخواهیم تزریق واکسن را قطع کنیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، آقامیری اظهار داشت: همه دستورالعمل های سازمان دامپزشکی بیانگر این است که از علوم و فنون روز دنیا در این زمینه بهره می‌گیریم........ .........../کد 54 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .