شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بهره برداری از 800 پروژه زیربنایی و خدماتی در مناطق عشایری در دهه فجر

بهره برداری از 800 پروژه زیربنایی و خدماتی در مناطق عشایری در دهه فجر 

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در دهه فجر امسال بیش از 800 پروژه زیربنایی و خدماتی در حوزه های مختلف در مناطق عشایری کشور با اعتبار افزون بر 1000 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش کشاورزی آینده جهان و به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان امور عشایر ایران، چهارشنبه دوازدهم بهمن 1401 همزمان با آغاز دهه فجر، در جشن بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی در مدرسه دخترانه «شهدای مهدی شهر» استان سمنان با نواختن زنگ انقلاب در این مدرسه عشایری، طی سخنانی اظهار داشت: امروز کشور ما به همت مردم و هدایت مقام معظم رهبری در رتبه اول مبارزه با تروریست است و نقش عشایر در این زمنیه بسیار پر رنگ است.

 

عباس پاپی زاده افزود: یکی از فرزندان عشایر، سردار شهید قاسم سلیمانی است که امروزه آوازه جهانی در مبارزه با تروریسم دارد.

 

عباس پاپی زاده با اشاره به اینکه عشایر نقش ارزنده ای در امنیت کشور دارند گفت: امروزه تامین امنیت غذایی کشور از موضوعات مهم است و در جنگ اوکراین و روسیه دیدیم که کشورهای اروپایی دچار مشکل شدند، اما خوشبختانه در ایران با وجود تولیدات عشایر و کشاورزان و دامداران مشکلی در امنیت غذایی نداریم.

 

وی افزود: عشایر محصولات مختلفی را تولید می کنند که اگر این تولیدات نبود مجبور به واردات بودیم.

 

پاپی زاده بیان داشت: عشایر با تولیدات خود در تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ارز و تنظیم گلوگاه های اقتصادی نقش موثری ایفا می کنند.

 

وی با اشاره به راه اندازی شورای عالی عشایر در اوایل انقلاب گفت: این به دلیل اهمیت ویژه ای است که این قشر از همان ابتدای انقلاب داشت و امروز هم در دولت سیزدهم شخص رئیس جمهور محترم توجه ویژه ای به عشایر دارند.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تولیدات عشایر سمنان گفت: عشایر استان سمنان در تنوع تولیدی جزو رتبه های اول کشور هستند.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین گفت: در دهه فجر امسال بیش از 800 پروژه زیربنایی و خدماتی در حوزه های مختلف مناطق عشایری کشور با اعتبار افزون بر 1000 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال دو خط جدید تولید خوراک دام در مهدی شهر راه اندازی شد که کار زیربنایی خوبی برای تامین نهاده دامی عشایر است. همچنین توزیع 1000 پنل تولید برق خورشیدی و ارائه سایر خدمات، اقدامات خوبی است که در مناطق عشایری شهرستان مهدی شهر و استان سمنان انجام شد.

 

پاپی زاده از تدوین چهار طرح برای ایجاد تنوع در اشتغال در مناطق عشایری خبر داد و افزود: این چهار طرح تحت عنوان طرح های «ایجاد تحول در معیشت عشایر» شامل طرح زنجیره تولید گوشت قرمز، طرح توسعه گیاهان دارویی، طرح توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر در دست اجرا و از اولویت های کاری سازمان است.

 

به گفته علیرضا رحیمی رئیس اداره روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان امور عشایر ایران،پاپی زاده با قدردانی از نمایندگان مجلس در توجه به افزایش اعتبارات حوزه عشایر در بودجه گفت: با همکاری نمایندگان مجلس و فراکسیون عشایری، رشد خیلی خوبی در بودجه 1401 در حوزه عشایری داشتیم و امسال هم پیشنهادات خوبی برای اعتبارات این حوزه داده ایم که امیدواریم با کمک و حمایت نمایندگان مجلس تحقق پیدا کند.

 

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .