سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

قاچاق دام در التهابات بازار گوشت بی تاثیر نیست

 

N_262.jpg

کشاورزی آینده جهان: 20/12/1401

محسن شیراوند، معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی: الان فصل زایش است و ما بیشترین التهاب مان هم در حوزه گوشت گوسفندی است. چرا؟ دام سبک ما صنعتی نیست کاملا سنتی است، برخلاف دام سنگین مان که صنعتی است و تنظیم بازار از طریق تولید کنندگان انجام می‌شود. ولی در خصوص گوشت گوسفند این مسئله وجود ندارد.

زمانی که با التهابات ارزی مواجه می‌شوید، قیمت دام ایرانی در کشور‌های منطقه از ۴ دلار تا ۶-۷ دلار قیمت گذاری می‌شود، این تفاوت قیمت در ارز و قیمت ثابت دام زنده ایرانی باعث می‌شود که این قاچاق به کشور‌های همسایه و به چند کشور خاص در حجم قابل توجهی صورت بگیرد و این هم قطعا بی تاثیر در شرایط قیمتی نیست.

به گزارش کاج پرس به نقل از نود اقتصادی، گوشت گوسفندی منجمد که توزیع می‌شود به صورت سیل وکیوم اسلایس شده قیمتش ۱۵۰ هزار تومان است که مردم عزیز ما می‌توانند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید بکنند، قیمت گوشت گوساله وارداتی مان چرخ کرده اش ۱۷۵ هزار تومان است، مخلوطش ۱۹۷ هزار تومان و گوشت ران هم ۲۲۰ هزار تومان است که این در شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است. گوسفند وارداتی ما هم به قیمت میانگین ۲۴۷ هزار تومان الان در حال توزیع است.................. ..................................... -کد 262 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .