پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان:

یكصدو چهل و هشتمین جلسه كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف برگزار شد

 

N_266.jpg

کشاورزی آینده جهان: 20/12/1401

یکصد و چهل و هشتمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف، در محل مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به ریاست دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان ،تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در این نشست دکتر خیام نکویی معاون وزیر رئیس سازمان گزارشی از بازدید رئیس جمهور و هیات همراه در روز درختکاری از بانک ژن گیاهی و باغ گیاهشناسی ایران در موسسه جنگل ها و مراتع کشور ارائه نمودند.

ایشان از مجموعه حدود 4000 گونه گیاهی که بعنوان ذخایر ژنتیکی کشور در این باغ نگهداری می شوند بازدید و در مراسم رونمایی از 115 رقم گیاهی زراعی و باغی جدید که حاصل فعالیت بیش از 2000 محقق بود است، شرکت نمودند.

معاون وزیر اظهار داشت: با توجه به نهضت مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، رئیس جمهور 4 نوع درخت از گونه های زرشک، گلابی ، انجیر و سنجد را غرس نمودند.

دکتر خیام با اشاره به سخن مهم سید ابراهیم رئیسی حفظ منابع طبیعی، غنی‌سازی جنگل‌ها و ایجاد پارک‌های جنگلی را سه اقدام مهم در حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در کشور خواند.

همچنین در ادامه این نشست دکترارژنگ جوادی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی ،گزارشی تحت عنوان زیست کارخانه(بیوفکتوری) فناوری راهبردی و دانش بنیان در تحقق امنیت غذایی ارائه نموند.

بطوریکه بر نقش مزارع عمودی در کاهش مصرف آب و اهمییت آن در امنیت غذایی اشاره شد که می تواند از طریق plant factory به تولید محصولات کشاورزی غذایی بویژه سبزیجات در نازل و .... بیانجامد.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در خاتمه ارئه پیشنهادت برای برنامه کاری سال 1402 مورد بررسی قرار گرفت.......................... ..................................... -کد 266 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .