پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

کشاورزان رودان از قیمت محصول‌های تولیدی خود راضی هستند

N_294.jpg

 

کشاورزی آینده جهان: 22/12/1401

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی رودان گفت: کشاورزان محصولات زراعی این شهرستان درحال حاضر گلایه‌ای از قیمت محصولات نداشته و آن را مناسب دانسته و راضی هستند.

یعقوب شمس الدینی در گفت و گویی افزود: قیمت محصول‌هایی همچون بادمجان، فلفل گلخانه‌ای، گوجه فرنگی و پیاز درحال حاضر خوب بوده و همین موجب شده تا کشاورزان گلایه‌ای از قیمت‌ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون پیاز را به قیمت بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند و فلفل دلمه هم به قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان در مزرعه خریداری می‌شود که این محصول بیشتر صادراتی است.

وی اضافه کرد: همین مساله در افزایش رضایتمندی کشاورزان نقش خوبی داشته است و هفته‌ای یکهزار تن محصولات زراعی از این شهرستان به سایر مناطق کشور و حتی برای صادرات خارج می‌شود.

براساس اطلاعات منتشره، سطح زیر کشت محصولات زراعی در این بخش به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار می رسد که بیشترین محصول به گنـدم اختـصاص دارد، همچنین از نظر سطح زیر کشت کلزا قریب به ۵۰۰ هکتار در هرمزگان میزان بالایی است و با توجه به ظرفیت بـالا و متنوع منطقه برای کشت صیفی و سبزیجات ازجمله بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، لوبیاسبز، فلفـل، خیـار سـبز، هندوانه و محصولات باغی همچون لیمو ترش، نارنج، پرتقال، خرما، انگور، مـوز و کُنـار است؛ ایـن شهرسـتان بـا توجه به بهره‌برداری های کنونی به توجه ویژه نیازمند است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، شهرستان رودان که به عنوان بهشت جنوب هم شناخته می‌شود از نظر اقتصادی در زمینه کشاورزی و باغداری و دامداری درمنطقه جنوبی کشور موقعیت منحصر به فردی دارد و به دلیل بهره‌مند بودن از رودخانه های شیرین از اهمیت ویژه ای در هرمزگان برخوردار است و همین موجب شده اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان وابستگی بسیاری به کشاورزی و دامداری داشته باشد.

شهرستان رودان با بیش از ۱۱۸ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس؛ مرکز استان هرمزگان واقع شده است................. ....... -کد 294 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .